gedraaid van hoofd naar stuitligging

hallo meiden,
gisteren bij de vk geweest,was toen 33 wkn en 6 dgn(vandaag dus 34 wkn) op de echo bleek dat ons kindje nu in stuit ligt.de vk zei dat die nog kan draaien,maar dat moet dan wel volgende week zijn.k weet dat er in een week nog veel kan gebeuren,maar maak me toch veel zorgen.ben zelf ook in stuit geboren(vaginaal) en is allemaal goed gegaan.mocht de baby volgende week bij de xtra controle nog zo liggen,dan moet ik zeker in het ziekenhuis bevallen.en dan zijn er in dat zkh ook maar 2 van de 5 gynaecologen die een stuitbevalling doen,dus als je net iemand treft die het niet doet word het een keizersnede.is er nog iemand die dit heeft? hoop gewoon dat de kleine draait en volgende week maandag goed ligt.wat helemaal top zou zijn is het indalen: dan kan die ook niet meer terugdraaien.mijn vriend zegt dat alles goed komt,maar je maakt je toch zorgen he?? iemand??? groetjes,linda.34 wkn zw 1e kind
 
Hoi Linda,
Wat toevallig, ik heb vandaag precies hetzelfde te horen gekregen! Heb onwijze last van mijn linkerrib en vroeg hoe dat kon. Verloskundige voelde en voelde en vertelde dat dat niet gek was omdat mijn kindje gedraaid was en met het hoofdje tegen mijn ribben aandrukt. Stuitligging is. Ben nu 33+2 en over 2 weken moet het inderdaad gedraaid zijn anders gaan ze het proberen uitwendig te draaien...en dat schijnt pijnlijk te zijn! Ben er best rustig onder omdat ik er toch niets aan kan veranderen! We zien wel, veel sterkte, groetjes
 
Hoi Linda,

Mijn kindje ligt (nu) niet in stuit maar ik heb wel van te voren nagedacht over wat ik zou willen als het wel in stuit zou liggen.

Ik zou zelf voor een keizersnede gaan en niet voor een vaginale bevalling omdat eventuele complicaties voor de baby bij een vaginale stuitbevalling vaker voorkomen dan bij een geplande keizersnede.
Dat ik zelf dan langer moet herstellen van een keizersnede zou ik dan voor lief nemen. Zeker ook omdat het een eerste kindje/bevalling is, dan is de bevalling op zich vaak al langer of moeilijker..

Veel succes en hopelijk draait je kindje uit zichzelf nog..

Groetjes Lieke (35+5, 1e kindje)


 
Hoi Tess en Lieke,
bedankt voor jullie reacties.hoop echt dat die volgende week is gedraaid.lieke,misschien heb je wel gelijk met het kiezen voor een keizersnede bij stuit.maar aan de andere kant zijn de artsen wel zo ervaren dat ze weten waar ze op moeten letten.anders beginnen ze er niet aan.en als de keizersnede word gepland dan weet je op welke dag je kind komt,en dat is niet leuk.maar ik snap je wel.groetjes,linda
 
Terug
Bovenaan