Gedrag 21 maanden

<p>Goedemorgen dames,</p><p>Zoontje is momenteel 21 maanden oud. Hij kijkt weinig in de ogen van mensen. Ook zelden in mijn ogen. Hij is veel met andere dingen bezig en reageert bijna nooit op zijn naam. Kijkt niet eens om. Behalve als ik vraag .... wil je dit eten? Dan kijkt hij ineens wel. Hij hoort goed en zegt ook al een aantal woorden en maakt dierengeluiden, maar op 1 keer na nooit mama horen zeggen. Dan heb ik het misschien wel over een half jaar geleden.</p><p>Voor de rest is hij erg sociaal, nooit eenkennig geweest en gaat ook graag mee met mensen die hij niet kent. Hij speelt ook met andere kinderen en probeert echt aandacht te krijgen als hij bv even geen aandacht krijgt van opa of oma.</p><p>Het zit mij dwars. Ik heb naar de symtomen van autisme gekeken, maar dat past niet bij hem. Negeert hij zijn naam gewoon of wat doe ik verkeerd?</p><p>Hebben jullie hier ervaring mee?</p>
 
Misschien kun je het eens met het CB besproken? In mijn ogen niet heel normaal gedrag, maar ik vergelijk het met mijn eigen kind en dat is ook niet terecht natuurlijk. 
 
Eens met Annemootje, ik vind het ook wel een beetje afwijkend gedrag. Mijn dochter is 19 maanden, zegt al zinnetjes: Mag ik mee, auto? Papa schoenen aan, donut eten etc...

Ik werk op een kinderdagverblijf en met 21 maanden zijn kindhes toch echt al wel mini peuters en gaan de meesten al flink kletsen en mama zeggen is sowieso één van de eerste dingen die ze zeggen rond de 12 maanden al.

Eerlijk gezegd zou ik toch navraag doen bij het CB ofzo, wat je omschrijft klinkt toch niet helemaal kloppend voor een kind van 21 maanden. Tuurlijk kunnen ze eens een keer dwars zijn en je negeren, maar gezien dit altijd zo is, is dat niet 'normaal.'

Succes!
 
Met 21 maanden zou hij naast de dierengeluiden toch ook al wel de dieren bij naam moeten kunnen noemen, en daarnaast al heeeel veel gewone woordjes (auto, bal, fiets, broek, schoen, laars, bad, appel, etc etc...) en toch ook echt al wel kleine zinnetjes moeten maken.

Snapt hij wel als je zegt: Ga je mee in bad? Of: Ga je je laarzen pakken? Of: Gooi je dat even in de prullenbak?
Kleine opdrachtjes zou hij ook al wel moeten kunnen uitvoeren
 
Ik ben het vergeten erbij te zeggen, maar hij heeft een half jaar last van vocht in zijn oren gehad waardoor hij minder goed kon horen. Dat is gelukkig pas geleden schoongemaakt. Hij begrijpt echt alles. Brengt zijn sokken als ik dat vraag. Snapt als ik zeg zullen we naar buiten gaan. Rent dan gelijk richting de deur. Het gaat mij meer om het maken van oogcontact en het reageren op zijn naam. Hij kijkt alleen om als het iets is wat hij wil 
Ik kan uren zijn naam roepen. Hij kijkt soms na 5/6 keer, maar als ik zeg wil je een cracker kijkt direct. 
Ik heb gedacht dat het door zijn oortjes kwam, maar hij blijft zich zo gedragen
 
Hoi D Roosje, 
Ik herken het niet van mijn eigen kind, maar wat ik wel herken, is dat onze dochter (20 maanden) meer op haar naam reageert als ik haar roep dan wanneer mijn man haar roept. Ik denk persoonlijk dat het er aan ligt dat ik er vaak een ‘opdracht’ aan koppel. Bijv: ..., kijk eens naar mama’ en dan vervolgens zeg ik wat ik wil zeggen. Of ‘...., luister eens’ of ‘..., pak maar je schoenen.’ etc. Mijn man zegt vaker haar naam zonder direct te zeggen wat hij ‘van haar wil’. Ik merk dat ze dan ook minder snel reageert. Ik weet niet of je dit al doet/geprobeerd hebt, maar misschien het proberen waard. 
Als we buiten zijn en ‘vreemden’ roepen onze dochter van ver, lijkt ze wel altijd meteen op. Waarschijnlijk omdat het een vreemde stem is. Wij zijn waarschijnlijk te vertrouwd ?
 
Tja, wat je vertelt over die oren.. dan valt het wel wat meer op zn plek en zou ik me al wat minder zorgen maken ;) Dan heeft hij namelijk wel een 'achterstand' daarin die hij nu aan het inhalen is. Dan valt het misschien allemaal wel mee.

Maar t is lastig oordelen via een forum. Uiteindelijk moet jij beslissen of je er wat mee doet, Misschien kun je t eens vragen aan de mensen om je heen die je kindje vaak zien. Die hebben ongetwijfeld ook wel een oordeel En kunnen het beter beoordelen dan wij ;) Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan