gedrag dochter van 5

Hallo Allemaal..
ik heb een vraag en misschien dat iemand van jullie tips of advies heeft.
mijn dochtertje wordt in augustus 6 jaar en heeft de laatste tijd een hele grote mond.. vooral als ze niet haar zin krijgt.
dan ben ik een rotwijf en gooit ze dingen naar me krabt me slaat me.
en luistert gewoon echt niet.
en op het andere moment is ze heel erg lief mama je bent de allerliefste..
zijn er moeders die dit herkennen of tips hebben hoe ik hier het beste mee om kan gaan ?

Groetjes Van Ramona
 
Hoi Ramona,

Klinkt gek maar negeer het negatieve gedrag en beloon het positieve gedrag door complimenten te geven.

bv als je vraagt of ze haar schoenen naar de gang wilt brengen kan je zeggen.



Ik ben zo blij met zo'n grote meid van 5 die mij helpt met haar schoenen op te ruimen,  je lijkt nu wel 6. Als ze het heeft gedaan en ze lokte erbij doe je net alsof je het gek om niet hebt ge hoort of gezien maar zegt dan gewoon dank je wel voor je gor de hulp.

<span style="line-height: 1.5;">waarschijnlijk heeft het wel een paar weken nodig maar je zal zien dat het al snel beter gaat.</span>

succes

 
Hier hetzelfde verhaal, min het krabben en slaan. De grote mond herken ik helaas wel of het reageren op dingen alsof ik met een puber praat.

Het helpt inderdaad vaak wel om het gedrag positief te benaderen en om te draaien naar wat je graag zou willen zien.

Ik snap en herken de frustratie. Ik roep altijd maar heel hard dat het een fase is en hoop dat ook heel hard dat die snel weer over is!

Succes!
 
Terug
Bovenaan