Gedrag dreumes 20 maanden

<p><span style="caret-color: #000000; color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14px;">Ik ben een moeder van een kindje van ruim 20maanden. De laatste weken lijkt haar gedrag erg veranderd: is best vaak driftig of boos (vooral als niet mag wat zij wil), eten gaat moeizaam (met veel afleiden lukt het dan nog wel om er wat in te krijgen) maar voorheen at ze heel goed en ook zelf, gooit veel spullen op de grond, ook bijv eten. Lijkt ook gewoon niet helemaal lekker in haar vel te zitten, niet heel ziek maar weet niet wat er wel is (komen wel tandjes door), was eerst altijd een heel lief en vrolijk meisje, soms is gewoon niks goed. Ik merk als ik een dag vrij ben en met haar de hele dag alleen ben dat het mij heel veel energie kost en erg vermoeiend is. Zijn er moeders die dit herkennen? Zo ja hoe gaan jullie hiermee om? Heeft er iemand goede adviezen/tips?</span></p>
 
Dit is een gezonde ontwikkeling voor dreumesjes. Ze willen heel veel, kunnen alleen nog niet duidelijk aangeven wat en hoe. Zelf rustig blijven en duidelijk zijn is belangrijk. Tandjes en kiezen krijgen is nogal wat voor een kleintje. En ontwikkelen ook. Consequent zijn is wel belangrijk, hoewel soms toegeven ook niet slecht en zelfs menselijk is. Gevoelens benoemen en vertellen dat je dat begrijpt helpt veel. Niet meteen, dat heeft ook weer tijd nodig. Kinderen van deze leeftijd zijn nog niet in staat te manipuleren. Ze doen het niet expres om iemand dwars te zitten. Als je dat goed beseft, scheelt het al een beetje!
Wat eten betreft, geen strijd van maken. Geen andere dingen aanbieden als ze niet wil eten, ze gaat echt wel weer eten. Als ze maar drinkt! Succes!
 
Terug
Bovenaan