<p>Wij hebben een super leuke lieve dochter van bijna 3 ( september ) <br />waar ik laatste tijd behoorlijk wat vraagtekens bij hem. Het is ons eerste kindje en misschien is het allemaal normaal maar toch voel ik me er niet lekker bij. <br />Ze gaat nu een ruime 7 maanden naar de peuterspeelzaal waar ze het prima doet althans dat hopen wij. Ze is nog geen vlotte prater wat ook echt niet erg is maar heb het gevoel dat ze op de opvang hierdoor ‘ buitengesloten ‘ wordt ze is ontzettend sociaal dus als we voor school komen en ze ziet de kinderen dan springt ze er zowat op af maar merk dat de andere kinderen ( meisjes ) hier echt niet blij van worden. Gek eigenlijk want ik wist niet dat peuters dit al hadden. Nu waren we vandaag naar nijntje museum en we wisten niet wat ons overkwam. Heel rebels, geen rekening houden met anderen, gekke bekken trekken naar kinderen. Speelgoed afpakken en noem maar op. Ik bleef maar sorry roepen naar anderen. We zijn er ontzettend van geschrokken want thuis is ze absoluut niet zo. <br /><br />ik gaf haar heel rustig aan dat het absoluut niet oke is wat ze doet en zei ze letter ‘ school ook ‘ ik kan hier maar één ding uit halen dat de kinderen op school dit ook bij haar doen. <br /><br /></p><p>Zal dit ook weer een fase zijn of zal het toch echt aan de opvang ( discipline) liggen? </p>