gedrag

Mijn dochter van 6,5 maand is vaak zo moe dat ze niet meer kan slapen.. als ik haar eerder wegleg gaat ze rollen in bed en kruipen en spelen en huilen maar niet slapen....sinds eergister schud ze ook heel heftig nee met haar hoofd alsof ze pijn heeft of niet naar haar zin... heb haar nu net in slaap gekregen na driekwartier proberen met haar in een laken rollen (soort van inbakeren) en een fleecedeken eroverheen en ondertussen melk laten drinken... maar wil dit niet zo blijven doen...tis ten eerste niet leuk zo en ten tweede mis ik mn meisje die lekker in mn armen ligt te slobberen...heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
 
Misschien heeft ze meer ritme nodig, dat merkte ik wel rond die leeftijd bij mijn eigen kinderen. Misschien twee keer een slaapje op een dag? Eerst opstaan, ontbijten en na het fruit naar bed. s'middags tegen een uurtje of drie weer? Soms helpt het om even een eindje te gaan wandelen, ze kunnen rond deze leeftijd wat moeilijker gaan slapen, maar als je ze een paar dagen wat meer wakker houd is dat probleem zo weg. Als je begint met allerlei rituelen, wordt het voor je kindje steeds moeilijker te begrijpen wat er gaat gebeuren. Naar bed brengen zou ik kort houden, maak er geen probleem van, dat ze wat minder gaat slapen overdag, dat komt echt wel weer, succes
 
Wat hier boven staat kan idd heel goed meespelen.

Maar het schudden met het hoofdje, niet willen liggen en slecht drinken KAN ook wijzen op last van de oortjes. Op die momenten word de druk namelijk erger.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan