gedrag

Onze zoon is nu bijna 2 jaar oud
hij kan eigenlijk nog geen woordjes behalve af en toe papa en opa (wel brabbelen)
Hij heeft moeite met spelen is erg snel afgeleid (na 2 tellen gooit hij een boekje,of speelgoed weg)
hij luistert erg slecht doet dan net of hij je niet hoort (gehoor is prima)
ook kijkt hij je vaak niet aan als je tegen hem praat,
en al helemaal niet waneer we hem corrigeren (wordt dan erg boos en gaat met spullen gooien)
hij kijkt dan altijd weg

is dit herkenbaar ?
voor anderen

graag uw reacties
 
weet je het zeker dat je het niet over mijn mannetje hebt;-)
heel herkenbaar dus!
mijne is ook 2 praat ook nog maar een paar woordjes en zit ook in de smijt en vresselijke ondeugende fase. hij speelt amper en wil ook niet met je spelen.
als hij zijn zin niet krijgt gaat hij huilen en gooien.
het is denk ik een fase.
blijven volhouden met corrigeren, ik zelf pak hem altijdt vast aan zijn gezichtje zodat hij wel oogcontact moet maken. en als hij wat hij op de grond gooit moet hij op pakken en het begin gaat het met dwang en samen met mij. maar nu doet hij het al zelf zodra hij er mee gegooit heeft.
ze snappen meer dan je denkt hoor!
succes en sterkte
 
het wegkijken kan ik helemaal begrijpen.
Als iemand boos op je is is het erg bedrijgend om  die  gene aan te kijken.
Probeer zijn gevoelens te verwoorden (hij zelf kan dat nog niet) zeg bijv in een boze bui "ik zie dat je boos bent"en laat hem even boos zijn, dat mag best.
Als hij met dingen gaat gooien is dat niet goed natuurlijk, afkoelen in zijn kamer is dan goed goed, maar negeer dan beter het huilen tot ie klaar is. Nu krijgt ie de boodschap dat als ie erg hard huilt, jij wel naar hem toekomt (beloning)
Als hij nog niet kan verwoorden wat ie voelt en wat ie wil is het allemaal erg moeilijk natuurlijk, daarom is het goed als jij verwoord wat je ziet, zo leert hij hoe alles heet (je bent boos, verdrietig, je hebt pijn enz)
Hoe dan ook is het een fase en veel kinderen hebben het hoor, alleen heb je daar weinig aan als je er midden in zit natuurlijk.
succes ermee , groetjes Martine
 
Ik denk dat je zoontje misschien wat 'gefrustreerd' is omdat hij zichzelf niet goed kan uitten, dat is natuurlijk heel vervelend als je niet onder woorden kan brengen wat er in je hoofd om gaat.
Maar het is ook wel een fase, denk ik, mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden, als ik hem corrigeer wordt hij ook boos, gooit dat speelgoedje weg dat hij op dat moment in zijn handen heeft. Ik besteed er niet al te veel woorden aan, maar stuur 'm naar de gang. Hij gaat daar zelf heen, en komt na een tijdje weer terug. Ik vraag of hij gaat luisteren, zegt hij nee, dan gaat hij weer naar de gang. Als hij weer terug komt dan vraag ik het weer meestal zegt hij dan ja. Dan geven we elkaar een knuffel en vraag ik waarom hij naar de gang moest, hij weet 't precies.Ik denk dat het belangrijk is dat je consequent blijft, dus elke keer ook dezelfde 'straf-methode' en ook echt elke keer doen.

Het zijn lastige fases, maar ja tot ze een jaar of 4 zijn gaan ze door met dat puberen...dan wordt het als 't goed is minder.

Groetjes Kirsten
 
hoi.

ik kan je helemaal begrijpen. Ik heb zelf een zoontje van 22 maanden en hij is echt verschikkelijk ondeugend. het gedag is heel normaal  voor zijn leeftijd. hij gaat ondervinden dat hij nu meer kan dan alleen maar lopen. en gaat ondekken dat er meer is dan alleen maar zitten lopen en eten of spelen. mijn zoontje gooide ook veel met spullen, als ik dat zag corrigeerde ik hem en zette ik het weer terug met hem op een spelende wijs. op den duur gaat het beter. met het boos worden vooral negeren dat doe ik vanmorgen liep ik in het winkelcentrum en hij was boos omdat hij geen drinken kreeg. hij viel expres voorover en begon zijn aandachthuiltje in te zetten en ik liet hem liggen en liep door en zei dag mamma gaat weg en liep ook door nou hij wist niet hoe snel hij weer terug bij mij was.. je moet het kind laten weten wie de baas is dit is echt een uitprobeer fase en het is het zwaarste fase omdat hij ook niet kan praten. tot zijn 3de jaar kan dit nog aanhouden maar ik merk nu al dat hij rustiger word. voer een speelkwartiertje in. iets dat hij gericht aandacht krijgt als hij wat goed doet. en beloon hem met zijn goed gedrag kan ook helpen.

misschien hebbie er wat aan mischien niet tenslotte is niet ieder kind het zelfde en werkt niet elke methode. maar heel veel succes.

gr

sandra
 
Terug
Bovenaan