Gedragsproblemen/adhd

Hallo.

Mijn zoontje is vier jaar en vertoont wat gedragsproblemen. We gaan binnenkort aan de slag met het uitzoeken ervan. Ik ben op dit moment hoogzwanger van de tweede en over 3 dagen uitgerekend. Ik plaats daarom dit topic in de hoop dat dit bekend is voor wat van jullie, zodat we misschien wat ervaringen uit kunnen wisselen?

Ik moet zeggen dat het nooit echt makkelijk is met ons zoontje of dat het vanzelf gaat, maar nu ik hoogzwanger ben is het echt niet meer te houden. Het is echt een ramp. Ik kan niks meer hebben en hij lijkt alleen maar vervelender te worden ervan.
Ik zou het prettig vinden een beetje ervaringen uit te kunnen wisselen.

Groetjes Gerrie.
 
hoi,

lastig hoor zeker als je hoogzwanger bent!
wat zeggen ze er op school van? vertoond hij daar ook gedragsproblemen?
ik heb zelf een zoontje met gedragsproblemen moggelijk adhd of ass.
het is belangrijk dat je voorspelbaar bent en continu uitlegt welke situatie er plaats gaat vinden. veel structuur geven en heel consuquent zijn dit vraagt heel veel van ouders en als je het niet kan omdat je in een negatievespiraal bent terecht gekomen vraag dan om hulp.
dat is echt niet raar en hoef je je al helemaal niet voor te schamen.
ik heb ook hulp gezocht ivm met zijn gedrags problemen, hij gaat nu naar een speciaal kinder dag centrum maar de gedragsproblemen blijven nu ben ik bezig met thuis hulp om in een bepaalde situaties advies te vragen.
heel veel strekte meis!

 
ik lees nu in een ander toppic dat je al bezig bent met hulp.
heel goed meis. ik hoop dat ze jullie goed zullen begeleiden en hulp bieden die er nodig is.
het is zeker niet makkelijk en het blijft ook zeker confronterend dat je het toch steeds weer anders moet doen als dat het vanzelfsprekend gaat.
continu rekening houden met situaties, verjaardagen bezoekjes enz enz.
je kan niks meer spontaan doen want je weet dat je het allemaal weer op je boordje krijgt thuis.
altijd maar in strijd met jezelf en anderen omdat het zo anders gaat als normaal.
mijn jongste was geboren en toen kwam de gedrags verandering van mijn oudste en het was een zeer heftige pittige periode van mijn leven. nu is mijn jongste 2jr en nu begin ik weer wat op adem te komen en het scheelt ook dat de oudste nu naar een mkd gaat voor 4hele dagen. naar school kan hij nog niet omdat hij ook een verstandelijke handicap heeft.
zorg dat je gehoort word en laat je horen en blijf zeggen dat je het echt niet red want dan pas geven ze gehoor aan je probleem. ik heb lang gedacht dat ik het wel aan kon, ach gaat wel. maar ondertussen ging het helemaal niet. en toen de bom van emotie bijna bartse heb ik gezegd dat ik het niet meer trok en dat er nu hulp moet komen en toen pas werd er geluisterd en heb ik doorgedramd met wat ik wilde.
en nu gaat het vrij goed hier de last is van mijn schouder en kan nu weer genieten van mijn kids.
blijf vooral je gevoel volgen dat is het allerbelangrijkste!!!!
ik heb altijd gelijk gehad over mijn eerste gevoel en nu eis ik omdat mijn gevoel de afgelopen 2jr me nog nooit in de steek heb gelaten.
nogmaals sterkte
 
Hoi,

Mijn dochter vertoond thuis gedragsproblemen.
Ze was 2 weken droog toen 9 maanden gelden onze 2e geboren werd. En een paar weken na de bevalling was het mis. En het wordt steeds erger. We hebben alles geprobeert: vriendelijk, begripvol, boos, negerend, belonen niets werkt. De laatste weken plast ze op comando.
En nu begint ze ook alleen thuis heel boos te zijn en gaat overal dwars tegen in.
Ook is ze nu bijna 4 maar mag ze niet naar school omdat deze vol zit. 1 september mag ze komen.
En ik ga dat niet met haar redden. daarom afgelopen week de wijkverpleegkundige gebeld. Volgende week komt haar collega praten en misschien ook een pedagoog thuis mee kijken.
Bij anderen, opa, oma, vriendinnetje en KDV is ze een schat! Ja ook daar plast ze wel eens maar dan meer omdat ze te veel verdiept is in haar spel.

Ik hoop dat we snel tot een oplossing komen!

groetjes,
Ikky
 
hoi ikky,

quote: Bij anderen, opa, oma, vriendinnetje en KDV is ze een schat! Ja ook daar plast ze wel eens maar dan meer omdat ze te veel verdiept is in haar spel.

dit herken ik maar al te goed,
bij andere is mijn zoontje lang niet zo onrustig als bij mij thuis.
maar dat schijnt heel normaal te zijn omdat thuis hun vertrouwde omgeving is waar ze zich kunnen uiten en door middel van negatief gedrag te proberen te vertellen wat ze willen zeggen. alle prikkels die zijn opgevangen in andere omgeving worden thuis bij mama verwerkt.

ik hoop ook dat jullie snel hulp krijgen en inzicht in de problematiek.
sterkte!

liefs moni
 
Terug
Bovenaan