Gedronken 2 dagen later positieve test

<p>Hallo lieve dames ! <br /><br /></p><p>ik heb vorige week zaterdag flink wat gedronken ! Shotjes echt van alles , heb van tevoren een test gedaan en die was negatief </p><p> </p><p>dinsdag had ik een positieve test in handen ..</p><p>nu ben ik enorm bang dat het schadelijk is .. </p><p>wie kan mij helpen ? <br />veel liefs </p>

Welnee!

Bij m'n oudste dochter was mijn NOD op donderdag. Van vrijdag t/m maandag gingen we een weekendje naar Spanje. Ik had een zwangerschapstest meegenomen naar Spanje. Op vrijdagavond nog een paar glazen wijn op, op zaterdagochtend getest. Ik wist vrijwel zeker dat de test zaterdagochtend positief was, 2 dagen na m'n NOD. Dat was dus ook zo haha. Ik heb die vrijdagavond heel bewust die wijntjes op en er nog heerlijk van genoten onder het motto 'nu weet ik nog niet dat ik zwanger ben'. Vanaf die zaterdag niet meer gedronken.
M'n dochter is nu 4 jaar en heel gezond hoor. Kan echt geen kwaad.

Tja, goed is het natuurlijk niet. Dat van die navelstreng/bloedband is een heel hardnekkig fabeltje. En nog niet weten dat je zwanger bent maakt niet dat alcohol dan niet schadelijk kan zijn. Het kan wel. Maar de kans is erg klein als je het hierbij houdt. Je zal vast niet de eerste zijn die er onvoorzichtig mee om ging. Dat de test nu wel positief is, is in elk geval goed. Nu van de drank afblijven, en van het goede uitgaan. Gefeliciteerd met de positieve test!

Nee hoor ik kwam er pas laat achter dat ik in verwachting was 2 maand.. oeps?

Hierdoor wel kerst en oud en nieuw kunnen vieren, en ik heb een heel gelukkig jongetje te slapen in mijn armen van 1,5 week oud.

Dus kwaad kan het niet zo vroeg! ?

Tsja, ideaal is het natuurlijk niet, al zijn er genoeg voorbeelden van gezonde kindjes die geboren worden ondanks drank (of drugs, roken etc), maar het verleden kan je nu niet meer veranderen. Je daar veel zorgen over maken heeft dus geen zin (sterker nog, de stress daarover kan ook weer schadelijk zijn), je kan hooguit zorgen dat je niet nog meer gaat drinken tijdens deze zwangerschap, want meer alcohol betekent meer kans op schade, en door vanaf nu je aan de voorschriften te houden kan je in elk geval nog een heleboel voorkomen en het beste doen wat er nu nog mogelijk is. ;) Ik wens je een goede zwangerschap!

Niet te druk over maken!! Denk dat veel vrouwen dit overkomt. Inclusief mijzelf. Zolang je vanaf nu geen alcohol meer drinkt en goed voor jezelf zorgt komt het helemaal goed. Fijne zwangerschap gewenst!!

Terug
Bovenaan