Geduld bewaren

Ik heb tips nodig. het gaat vaak heel goed, maar soms schreeuw ik tegen Jesse als ie iets doet wat ik hem al tig x heb verboden, de gang op, rustig zeggen afleiden etc. Dan wordt ik op den duur boos, en schreeuw tegen het mannetje, hij schrikt er ook niet eens van(hihi).
Maar ik voel me zo'n viswijf. Dat wil ik helemaal niet. Dus tips zijn welkom,niet meer schreeuwen.

Gr Linda

Hahaha, hier geen tips ik doe precies t zelfde. Dus wie heeft de gouden tip?

groetjes Maris

ps Feline schrikt er ook niet van, die roept JIJ TAAL (jij bent brutaal) tegen mij....

Pff...die tip wil ik ook wel.

Meestal gaat het wel goed hoor, maar soms als Vera huilt om niets kan ik ook zo pislink worden. En ze gaat er alleen maar harder van huilen...

Groetjes

Het enige wat ik kan bedenken is consequent zijn en zelf rustig blijven. Dus niet roepen, tot 10 tellen. Ik merk vaak dat als ik iets echt beu ben, dat ik dan even rustig blijf en daarna heel vriendelijk het nog een keer vraag dat ze het dan wel doet. Van binnen ben ik dan soms best kwaad hoor...!
En hier werkt afleiden van iets wat ze niet mag heel goed En als ze echt niet luistert dan...werkt hier "chanteren" ook erg goed. Als je het nu niet doet, dan mag je straks niet... Maar als je zoiets zegt en ze luistert dan weer niet dan moet je datgene wat ze dan straks niet mag ook echt niet doen. Anders werkt dit niet meer.
Ik zeg ook vaak: mama vindt het niet leuk dat je.......stop daarmee en ga met.....spelen.

Misschien heb je er wat aan!
Groetjes Babybelle

Hoi hoi,

In 99% van de gevallen blijf ik ook lief en rustig maar soms...........................
En ach, ik vind ook wel dat onze kinderen eens mogen zien dat we het echt beu zijn. Ook al lacht Sven het dan weg, hij weet wel dat ik dan echt boos ben. En meestal luistert hij daarna wel.
Zo lang we maar niet gaan schelden of slaan tegen onze kinderen, mag een keertje flink boos zijn wel hoor. Althans, dat is dan mijn mening. En het moet natuurlijk wel een uitzondering blijven.
En anders zou ik zeggen: loop even de gang op, spreek jezelf ernstig toe en kom dan weer terug.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan