geef borstvoeding clustervoeding verzetten?

hey hoi ouders
me zoontje is nu 3 weken jong.
hij is van af zijn geboorte s nachts al meer onrustig.
slaapt overdag redelijk maar wordt nu ook minder.
ik ken de regel rust en regelmaat.
voeden even in de box en dan op bed.
maar van af ongeveer 10 uur s avonds begint het feestje of later op de avond tot de volgende ochtend vaak wel.
s nacht huilen en graag willen drinken nu valt me op dat het wel iets heeft van clustervoeding.
maar dat s nachts doet. s middags doet die ook 1 keer binnen 2 uur weer drinken en dan een tijd goed slapen. erg vermoeiend ook aangezien ik nog 2 andere kids heb die overdag ook verzorgd moeten worden.
wie herkend dit en heeft een oplossing kunnen vinden. gisteravond (begin van de avond) al geprobeert om hem in bad te doen in de hoop dat die daar lekker wakker van werd eerst en daarna lekker slaperig of dat zijn onrust eerder begon op de avond en dus eerder stopte. maar nee hoor hij dronk even daarna en ging heerlijk slapen. en s nachts was het weer huilen en/ of willen drinken of bij me zijn. terwijl die dus overdag aardig goed zelf kan slapen. denk dat het afwachten is en hopen dat hij binnenkort zelf zijn drink slaap huil schema omzet. want ik ben moe, moe en moe.
groetjes van mij
 
Je zou kunnen overwegen om je zoontje lekker bij je in bed te nemen. Op borstvoeding.com staan een hoop tips om dat veilig te doen! Dan hoef je in ieder geval niet uit bed 's-nachts, en kan je met enige oefening zelfs slapend voeden... Ik heb het zelf ook geprobeerd en ik vind het niks, maar veel vrouwen vinden het geweldig werken!
 
Hoi hoi,

Ik zelf heb onze jongste ook in bed gevoed 's nachts maar bij mij bleek mijn voeding nogal terug te lopen 's avond/ 's nachts dus gaf ik heb als laatste voeding een gewone flesvoeding en dat werkte prima. Binnen 3 dagen sliep meneer door!

Heel veel succes!

Groetjes,

Miriam
 
Hoi,
Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!
Met 3 weken heb je de eerste keer regeldagen, dus willen ze idd vaak drinken, ik weet hoe vermoeiend het is zeker bij een derde, maar een paar dagen flink aanleggen en dan wordt het weer minder!
Die eerste keer regelen vond ik ook zwaar omdat ze dan nog geen dag-nacht ritme hebben!!
Ik zou kijken voor een wiegje oid langs je bed, zodat je snachts er niet uithoeft en de kleine zo kan pakken.
Veel succes
Groetjes MJ mv 3jongens
 
En probeer zelf nog wat extra slaap te pakken zo gauw je de mogelijkheid hebt, huishouden wacht wel, jij kunt ook wel extra slaap gebruiken nu, zeker die eerste weken met bv!!
Ik ging vaker in de avond wat eerder naar bed en als de kleine dan wilde drinken bracht mijn man hem en legde hem weer terug, misschien niet gezellig maar ik probeerde dat de eerste weken echt een paar keer per week te doen, even een paar uur voorslapen!!
Gr MJ
 
Mijn dochter heeft ook een tijdje gehad dat ze s'avonds een aantal keren achter elkaar (met bv een kwartier ertussen) wilde drinken.
Ik wist toen niet van clustervoeden. Ik dacht waarom huilt ze nou ze kan geen honger hebben want ze heeft net gedronken.
Toen ik door had dat ze een aantal keren wilde drinken zodat ze daarna goed de nacht doorkwam, keerde de rust weer terug.
Tja je hebt wel heel de avond een kind aan je borst (en dat lijkt me niet handig als je meerdere kinderen hebt, dit is mijn eerste) maar ze dronk zich lekker vol en sliep daarna bijna heel de nacht.

Na een tijdje (paar weken) is ze daar weer mee gestopt.
 
hey hoi allemaal nog bedankt voor jullie reactie
ben alleen druk geweest en moe dus kijk nu pas sorry.
maar bedankt voor de tips.
wij hebben al een wiegje naast bed staan dus kan hem zo pakken scheelt alijd wat :) zal inderdaad eens kijken met je kind in bed slapen.en of dat wat voor mij is.laatst had die 1 keer aardig geslapen. kwart over 8 s avonds en daarna pas weer om 3 uur en daarna verder slapen en om 7 uur toen dacht ik yes houden zo. maar ja dat was eenmalig.:(
hij sliep gelukkig wel weer verder na het drinken. maar nu de laatse 2 nachten is die meer huilen niet echt om drinken want dronk vannacht maar een beetje. nou ja hopelijk vannacht allene even huilen omdat die voeding wil en verder gewoon weer slaapt. want er staat een drukke week je voor de deur. nou ja druk me dochter weer naar school brengen en halen ben blij als ze straks een weekje vakantie heeft misschien dat we dan s ochtend een beetje extra slaap mee kunnen pikken. ben gister middag trouwens wel even op bed gegaan. me man is dan thuis dus scheelt even.
mj ook 3 kids. wel inderdaad extra vermoeiend. vind bv vraagt zowiezo wel veel van je vraagt maar nu met nog 2 andere kids erbij.
deedee jammer dat ze dat ritme later niet meer had.
miriam das misschien ook wel wat de laatste flesvoeding geven, maar op zich me voeding loopt niet echt terug na mijn idee. en is nu dus telkens gokken wanneer de laatste voeding is. gisteravond heb ik hem om 10 uur nog gevoed s avonds maar ja dat hielp niet hij was om half 1 wakker. en had die dus om half 7 ook 1 gehad en daarvoor was die aan het clusteren. zijn lang slapen is dus wel zo n 6 a 7 uur. zo genoeg gezeurt weer. :)
iedereen die bv geeft heel veel succes!
en mama s die fv geven ook hoor! iedereen die vermoeid is of even geen raad weet, succes met iets goed er voor uit te vinden.
 
Terug
Bovenaan