Geef ik mijn kind te weinig voeding????????

Mijn zoon van 6 maanden drinkt maar 3 flesvoedingen van 200 ml per dag! Is dit te weinig?
Ik heb geprobeerd 4 flesjes te geven maar dat weigert hij.
Zijn schema ziet er als volgt uit":
07.00 200 ml flesvoeding
09.00 danoontje
12.00 200 ml flesvoeding
14.30 fruithapje
18.00 groentehapje
21.00 200 ml flesvoeding

tussendoor krijgt hij nog wel diksapje/mineraalwater te drinken maar het zijn maar een paar slokjes.

Geef ik mijn kind te weinig voeding?
 
Volgens mij is dat genoeg hoor want ik heb dit gevonden:

De eerste 6 maanden: 150 tot 180 ml per kg lichaamsgewicht. Een voorbeeld: een baby van 4 kg krijgt 600 tot 720 ml per dag.
Heeft je baby niet genoeg, dan mag je hem meer geven. Maar dring nooit aan!
Van 6 maanden tot 1 jaar: een halve liter per dag naast alle andere voeding. Je baby eet nu veel gevarieerder.
Je hoeft je geen zorgen te maken als je baby minder of meer drinkt. Belangrijk is dat je baby voldoende groeit en goed ontwikkelt. Elke baby is verschillend.

Hopelijk heb je er wat aan! Groetjes Macka
 
Met 6 maanden is 500cc zuivel (en dat is inclusief yoghurt, kwark, kaas enzo) al voldoende en je gaat dan langzaam naar 300cc met een jaar. Dus met 7 maanden is 465 al genoeg, met 9 maanden 400cc enzovoorts.
Je kind krijgt dus zat zuivel binnen, omdat je ook nog danoontje geeft. 't Mag zelfs wat minder per fles zijn.
 
Hoi,

Dat ziet er goed uit hoor, ik persoonlijk zou naast het fruithapje nog wat hartigs geven om 14.30 omdat dat lang is van 12.00 tot 18.00 zonder iets wat goed vult, maar als jou kindje daar tevreden mee is, dan is dat ook goed, verder zou ik zeggen dat hij echt niks te kort kom!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan