Geef ik niet teveel.....

Hi,

Ik vraag me af of ik mijn dochter van 13 weken niet teveel voeding geef. Ze weegt nu iets meer dan 5 kilo en is ongeveer 57 cm lang.

Ze krijgt per dag nu 5 flessen van 180cc. Tot vorige week waren dat flessen van 165cc, maar ze ging steeds piepen na een fles. Het was echt zo'n piepje van 'he mams, ik lust nog wel wat!'

Ik ben dus 180cc in de flessen gaan doen. Als ze niet meer lust, dan laat ze dat toch staan, neem ik aan. Bij de laatste fles vervang ik een schepje Nutrilon 1 met een schepje forte.

Als ze nu al op 5 flessen van 180cc zit, hoe moet dat dan als ze over kan op 4 flessen? Waar houdt het dan een keer op?

Van het CB wordt ik niet veel wijzer, dus vraag ik het maar aan jullie!

Hoi,

Maak je geen zorgen. Ik ben met 3,5 maand overgegaan op flesvoeding en gaf toen ook 180 cc. Waarschijnlijk ga je over op 4 flessen als je kindje ook wat fruit krijgt. Dat gaat allemaal wel een beetje vanzelf. Ik maakte me er toen ook vreselijk druk over, maar het loopt echt wel los. Op een dag drinkt hij opeens zijn flessen niet meer leeg en denk je, misschien eentje minder? Het ging bij mij eigenlijk heel makkelijk. Ik heb trouwens toen de 5e fles 's middags eerst door wat dixap vervangen en ben ook rond die tijd fruit gaan geven. Dat werkte bij mij perfect.

succes,

Desiree

Komt allemaal goed.Hoe ouder ze worden hoe minder ze gaan eten.
Mijn zoon van nu 8,5 mnd hoefde ineens zijn 4e fles niet meer.
Ik gaf toen fruit en heb 1 fles laten vallen,ook de andere flessen gingen niet allemaal leeg.

nu is hij 8,5 mnd en krijgt s'ochtends een bord bambix
fruit
boterham
thee+liga
avondeten
en om 19:00 uur zijn laatste fles.

maak je niet druk het komt allemaal goed en het cb had ik ook helemaal niets aan.
De arts zei vorige maand ,,Ik wou dat iedereen zo makkelijk was als jij"
Ik mag nu tot maart wegblijven

hoi hoi
nee is niks teveel mijn zoontje is 10 weken en weegt al 6310 en is 61 cm en krijgt al vanaf fdat hij 5 weken is 5 flessen van 180 á 200 cc hij krijgt zelfs nutrix door zijn laatste fles . mijn dochter kreeg het ook zoals hij ze is nu 2 en weegt 14 kilo en is 93 cm dus ze is niet te dik geworden ervan hoor
groet debbie

Terug
Bovenaan