geef ik te veel flessen?

A

Anoniem

Guest
Ik lees op het forum dat iedereen 4 of 5 flessen geeft. Bij ons is het schema:
07.30 - 11.00 - 14.00 - 17.00 - 20.00 - 23.00
Blijkbaar veel te veel. Ze drinkt ook niet haar flessen leeg, al maken we wel grote (180 water + 6 schepjes). Ik wil wel het schema omgooien, maar ik ben bang dat ik de nachtrust kwijtraak. Zijn er meer mensen die veel flessen geven?
Oja, ze is nu 5 maanden.

Hai.

Je zou kunnen proberen om meer tijd tussen de flessen te laten, bijvoorbeeld 4 uur. Dan wordt de laatste fles (de 5e) een stuk later. Ook omdat ze de flessen niet helemaal leeg drinkt.
Probeer het eens in het weekend. Slaap je de nacht dan niet door, dan heb je iig nog een vrije dag en kun je het oude schema weer oppakken.

Succes ermee.

Groetjes Jolien, mama van Lune, 02-05-2007

Hoi,

Geef je haar nog steeds 6 flessen omdat ze aangeeft dat ze dan honger heeft, of is het meer een schema waar jullie je gewoon aan houden?
Ik denk namelijk, net als mijn voorganger, dat je de tijd tussen de flessen iets zou kunnen rekken waardoor er op een gegeven moment één fles weg valt.
Moet je haar wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Als je dan over dag iedere keer een half uurtje later de fles geeft (bijvoorbeeld: 7.30 11.30 15.00 18.30 en 22.00) en eventueel in de laatste fles wat rijstebloem doet, dan heb je goed kans dat ze gewoon doorslaapt.

Succes met proberen.

Groetjes, Karin

Je geeft inderdaad nog veel flessen, en veel voeding, al drinkt ze dan niet alles op.
Probeer iets te schuiven met de tijd tussen de flessen en wat rijstebloem toe te voegen aan de laatste fles zodat ze toch de nacht goed door kan komen.

Liefs Saskia

hey ik vindt idd veel flessen,onze meid(volgende week 4mnd) krijgt 200cc en dat 5x om
-6;30-10.30-14.30-18.30-22;30.
ik zou proberen iets meer te rekken met je tyd en flessen zodat je er 1 weg kan laten.
succes

Hoi Susi,

lees even d everpakking van je flesvoeding, volgens mij mag een kindje niet meer dan een liter flesvoeding per etmaal. Althans dat is bij Nutrilon zo. En met 6 flessen ga je daar overheen.

Probeer tijd te rekken. Een fles van 180 + 6 scheppen zou voor 4 uur voldoende moeten zijn. Dan zit je zo op 5 voedingen per dag.
En rekken kan zijn dat je even een half uurtje gaat wandelen. Of nog even in bad doen voordat je kindje moet eten.

Succes!

Hoi Susi,

Ik denk ook dat er 1 fles te veel is.
Felicity is nu ook 5 maand (is van 23-05) en haar schema is:
rond 8.00 haar eerste fles
dan geef ik rond kwart voor 12 een fruithapje
kwart over 12-half 1 tweede flesje
tegen half 5 derde flesje
en dan laatste fles rond half 9-9 uur met een paar schepjes rijstebloem.
Daar slaapt ze goed op tot de volgende ochtend half 8-8 uur.

Ze krijgt flesjes van 180+ 6 schepjes.

Denk idd dat je de tijd tussen de flesjes moet gaan   rekken tot 4 uur.

Veel succes ermee!!
gr Danielle mv
Jason 01-07-2004
Felicity 23-05-07

Hoi,

Ik had precies het zelfde probleem. Maar wat je het beste kan doen is overstappen op 6 x 150 ml. Als ze haar flessen dan goed leeg drinkt kan je later 5 x 180 ml proberen.
Ik weet niet of je haar s`avonds wakker maakt voor haar fles? maar dat zou ik zeker niet doen! ze worden misschien   in het begin s`nachts een keer wakker maar  al snel zal je zien dat je van 19.00 tot 7.30 geen fles hoeft te geven en je zit gelijk op een fles minder!

Mijn zoontje slaapt ook van 19.00 tot 7.30. Soms gaat hij er zelfs eerder in en wordt hij later wakker!

Groetjes Natascha

Terug
Bovenaan