Geef ik te weinig voeding?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Sinds 2 weken ben ik over op 4 voedingen omdat mijn zoontje(4maanden) zijn laatste fles niet meer wou en steeds bij elke fles wat liet staan.
Hij kreeg de eerste en laatste fles 200cc en de andere drie 180cc.
Nu krijght hij 4 flessen van 200cc maar hij drinkt bijna nooit zijn flessen leeg. Ik ben dan zo bang dat hij te weinig krijgt.
Hij slaapt trouwens wel goed door 's nachts. Wat denken jullie?

Groetjes.

Ik denk niet dat je kindje te weinig voeding krijgt hoor.
Het is tuurlijk een hele omschakeling ineens, en als hij honger heeft laat hij dat wel merken toch?

Groetjes Debby.

Hoi, mijn zoontje zat ook al snel op 4x bv. Inmiddels 6mnd en groeit heel hard. Als het te weinig is merk je het gauw genoeg bv met huilen.
De nachten lekker door laten slapen, is ook fijner voor jezelf.

Groetjes Natasja

Hoi,
Je merkt het snel genoeg als je kindje te weinig voeding krijgt. Mijn dochtertje Veerle is ook 4 maanden en zij krijgt nog 5 flessen per dag. Ook omdat zij geen goede drinker is, zij laat per fles ongeveer 30 - 60 cc staan. Als zij een dag heeft dat ze echt te weinig drinkt dat wordt ze 's nachts wakker van de honger. Misschien wordt het voor ons ook wel tijd om naar 4 flessen te gaan. Hoe heb jij dat aangepakt?  
Als jouw kindje genoeg natte luiers heeft en tevreden is dan is er volgens mij niks aan de hand.
Gr. Floor

Hallo,
Mijn zoontje deed dat precies zo en ook zo rond de 4 4,5 maand. Toen ik uiteindelijk weer op het cb kwam was hij ook veel minder gegroeid dan normaal, ik in de stress natuurlijk. Maar wat bleek de groeicurve vlakt ook af met 4 maanden dus hij zat nog perfect op zijn curve. Het komt doordat ze ineens meer oog voor hun omgeveing krijgen en eten niet meer primaire doel is. Geen zorgen maken dus, en vooral niet forceren want dat heb je kans dat hij blijft weigeren.

Groetjes

Terug
Bovenaan