geef ik voldoende flesvoeding???

Hallo,

Mijn zoontje is ondertussen 6 weken, vorige week woog hij 4.180 kilo...
Van de vroedvrouw moest ik 120 water en 4 schepjes poeder geven... Maar nu zijn we dus een week verder en weent hij als zn fles op is.Nu geef ik hem 135 water en 4.5 schepjes.Is dit nog te weinig?  Hoe doen jullie dat???

Ik zit nog ergens mee... van deze nacht 2u  tot nu heeft hij al 5x gekakt en echt heel dun... als hij aan het kakken is kreunt en weent hij heel hard...Echt heel zielig!!! Dit heeft hij al paar dagen...
Zou ik hier mee naar dokter gaan? Wel moet hij voor zn reflux medicatie pakken, zou het daar aan liggen misschien??

Sorry voor mn vragen maar ik weet het ff niet meer...

Carol

Hoi Carol,

Mijn dochter is ook 6 weken oud. Zij krijgt 6 voedingen van 110 cc. Haar gewicht is 3330 gram. Ik gebruik friso 1 voeding voor haar. Volgens mij mag je nooit halve schepjes gebruiken, Kijk eens op de verpakking, daar staat precies hoe je het moet doen. Als je dus geen halve schepjes mag gebruiken, dan kan je zoon daar dus dun van poepen en last van hebben. Ik zou in jouw geval wel even contact opnemen met de dokter of het cb. Je verhaal vertellen. Zij weten precies wat wel en niet kan.Volgens friso voeding ( staat op het pak) zou je zoon nu 5 voedingen van 165 cc moeten hebben. Vraag dat ook eens na. Ik wens je heel veel succes. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal. Laat je nog even weten hoe het gaat?
Groetjes linda en femke

Hoi Carol,

Je moet inderdaad aan de samenstelling van de flesvoeding niets veranderen. Dus gewoon hele schepjes op de voorgeschreven hoeveelheid water. Je kunt zien op het pak hoeveel je kindje mag hebben. Geef hem gewoon wat meer en kijk dan of hij tevreden is en anders even overleggen met cb.

succes groetjes Sonja

maar een half schepje op 15 cc klopt toch nog qua samenstelling? maar ik zou het idd ook gewoon bij hele schepjes houden, 15 cc en een half schepje is moeilijk nauwkeurig te doen lijkt me. desnoods giet je een beetje af zodat het minder wordt.
op mijn verpakking van Nutrilon staat ook dat hij vanaf 4 kg 150 cc mag met 5 schepjes maakt 165 cc (wel met een totaal van 5 voedingen per 24 uur).

succes!
groetjes, daphne

Danaë krijgt ook 5 flesvoedingen van 140 cc en ik doe er ook 5 schepjes in
ik vind het ook heel onoverzichtelijk als je met halve of kwart schepjes moet werken
Ze is 11 weken en doet het goed op deze voeding qua groeien en dat terwijl ze haar flesjes niet altijd leeg drinkt

Ik zal voor de zekerheid ook ff contact opnemen met de huisarts en CB
Succes!

Groetjes sabrien

Hallo dames!!!

Idd ja hier in belgie verstaan we daar iets anders onder... Wij vinden het woord kakken eigenlijk heel normaal...

Ik was met Rhune naar dokter geweest en nu moet hij terug vaste stoelgang heeft soyamelk drinken en ors... Wat vind hij dat toch vies!!!

Mag dat eigenlijk niet een half schepje poeder?? Raar de vroedvrouw zei dat ik dat moest doen???

Groetjes carol

Terug
Bovenaan