geeft iemand van jullie nog borstvoeding?

Nou speciaal voor cmkunst, omdat het zo stil is een nieuw topic!
Ik zag laatst in een tijdschrift volgens mij de "Linda'' een groot artikel over vrouwen die al jaren borstvoeding gaven. Er zaten zelfs kindjes bij van 4 en 5 jaar!
Ik heb zelf maar 4 maanden borstvoeding gegeven, Toen was ik het zat. Ik vond het al een wonder want van te voren zei ik dat ik het nooooit zou doen, dus die 4 maanden was al mooi meegenomen toch?
Een vriendin van me heeft het ruim een jaar vol gehouden en ik voelde me daar wat ongemakkelijk bij, als haar kindje aan haar arm stond te trekken: ''mama, drinken!"
Maar toch moet iedereen het voor zich weten natuurlijk, in veel landen is het heel normaal.
Ik vraag me dus af of iemand van jullie nog bv geeft?

groeten Elke

Hoi!

Billy heeft nooit bv van me gehad. Hij lag de eerste 3  dagen in een ander ziekenhuis...
En wat voelde ik me schuldig daarover... Ioannis heeft nl. 13mnd. (op een gegeven moment alleen s ochtends en s avonds) bv gehad.
Billy is net zo gezond zonder bv en uiteindelijk zie ik geen verschil hoor! Behalve dat gedoe met flesjes... En of t de juiste temperatuur heeft, en weeeeeer melk kopen.... (hier anderhalf keer zo duur als in Ned.) Daarom ga ik m'n nieuwe kleintje in september wel bv geven (als t lukt). 'Oudere' kindjes bv lijkt me niet handig. Ik vind dat de charme er dan vanaf is en eigenlijk ook de nut.  Enne met Ioannis was de fout dat ik m de hele dag melkflessen aanbood, op een gegeven moment sliep hij alleen met een flesje melk; FOUT! Z'n arme boventandjes zijn helemaal kapot... Zoete drankjes/ snoep bewust niet gegeven en door melkfles....
Billy drinkt z'n flesje in 1 teug leeg hij wil wel altijd even 'proosten' met iemand die ook drinkt...Lief he?
groetjes,Priscilla

Elsa heeft 10 maanden en 12 dagen borstvoeding gehad en als er een 2de komt zou ik het zo weer doen. Vond het erg jammer dat ik stopte, maar vond het ook wel tijd worden, kortom een erg dubbel gevoel. Maar ik kreeg de buikgriep en daardoor nam toen de melk erg af, dus toen ben ik ook maar gestopt. Ze kreeg ook nog maar 2x per dag, dus dat scheelde. Maar hoop echt bij een 2de het weer zolang vol te houden.
Maar eerst nog maar eens zwanger worden.

Lara heeft geen bv gehad en de 2e die we in augustus verwachten ws ook niet. M'n man wil namelijk ook graag vanaf het begin flesjes kunnen geven en ik vind het wel prima om niet alleen voor de voedingen te hoeven opdraaien.
Maar toevallig vroeg ik me onlangs hetzelfde af! Grappig...

Nou als het een speciaal onderwerp voor mij is:) dan moet ik natuurlijk wel even reageren. Ik geef niet nog borstvoeding, maar wel weer. Stijn heeft bijna 4 maanden bv gehad en ik was blij dat ik het heb kunnen geven. Naar mijn mening ( wil hier niemand mee voor het hoofd stoten) is het het beste wat je je kindje kunt bieden, maar ik vond het zeker geen paradijs. Ik baalde er regelmatig van dat ik de nachten mijn bed uit moest en dat STijn zo afhankelijk van me was. TOen ik weer ging werken liep de borstvoeding heel snel terug en dus snel afgebouwd.

Inmiddels is ons tweede kindje geboren, Jojanneke, en zij krijgt ook weer borstvoeiding, ga kijken hoe lang ik het ga voldhouden we zien het wel. De eerste druppels heeft ze binnen en elke druppel is er weer 1 toch.

Wat betreft oudere kindjes voeden, ik geloof best dat dan de voedingsstoffen nog steeds heel goed zijn voor een kindje, maar ik vind zelf dat als een kind zelf aan je trui gaat zitten van ik wil drinken, dat gaat me te ver. Maar ook dat moet iedereen voor zich weten.

Carina

Ook ik geef niet nog, maar weer borstvoeding. Onze kleine meid is ondertussen bijna 6 weken.
Mijn zoon heb ik 6,5 mnd gevoed. Achteraf vond ik het toch wel jammer dat het niet langer was, maar ook wel makkelijk, een fles. Was ik ook eindelijk weer eens vrij om te gaan of te staan waar ik wilde voor een hele dag.

Nu wil ik toch proberen of ik het niet wat langer kan volhouden. Heb niet zoiets van in ieder geval zo en zo lang, of dan en dan niet meer. Zie wel hoe het gaat.

Groetjes Liesje

Ben ik dan echt de enige die nog bv geeft???

Hannah is nu 17 maanden en krijgt dus nog borstvoeding. Nog één keer per dag ('s morgens voor het opstaan) en ze vraagt er verder zelf niet om. Een maand geleden zijn we met de avondvoeding (voor het slapen gaan van Hannah) gestopt, ze wilde gewoon niet meer.
Heb nog geen plannen om te stoppen, we zien wel hoe lang ze nog wil. Maar een echte fanatieke drinker is ze dus niet, dus ik denk zelf dat ze over niet al te lange tijd zelf gaat stoppen. We zien het wel.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

ik heb 3 dagen borstvoeding gegeven en toen lagen mijn tepels er bijna afhij kwam elk uur en beet alsof hij nog nooit iets anders gedaan had!als hij begon te huilen begon ik ook al te huilen omdat het weer moest....dus toen zei de kraamverzorgster stop ermee want dit is niet goed voor de band tussen jullie!en toen ben ik maar gestopt!vond het vreselijk!had er heel lang over nagedach of ik het zou doen,of ik het zou kunnen en toen had ik besloten dat ik het wou en toen ging het niet...voelde mezelf een faler...maar ja het is achteraf gezien wel handiger geweest ook met werken enzo...

groetjes nienke

Terug
Bovenaan