geel tandje

Het  viel me ineens op dat mijn dochtertje die al behoorlijk wat tandjes en kiezen heeft boven een heel geel tandje heeft en die er langs zit aan de bovenkant een beetje.
Toch probeer ik zo goed mogelijk te poetsen wat soms wel lastig is bij een kindje van 15 maanden.
Hopelijk wordt het niet zo erg dat het donker gaat worden want dat lijkt mij vreselijk.
Je ziet het zo goed en het is erg lelijk.
Kan ik hier iets aan doen en weet iemand of dit wel vaker voor komt en of het hier dan bij blijft?
Hopelijk weet iemand hier iets meer van!!!


groetjes   Josje
 
hoi josje,

ik weet er niet zoveel van maar ik weet wel dat mijn zoontje ook een geel tandje heeft zit ook een bruin vlekje op.
met poetsen gaat het niet echt weg want hij laat het ook niet echt toe.
maar het is toch nog een melkgebit dus ik maak me er niet echt druk om.
ik geef hem wel elke dag een fluortabletje.

groetjes moni
 
hoi. Moni

Wanneer oftewel hoe oud moet je kindje zijn om die fluortabletjes te geven.
En moet het dan of doe jij dat gewoon.
Misschien dus ook wel iets voor mijn dochter.

wacht op je antwoord.

groetjes Josita
 
Hoi,
Wees zuinig op het melkgebitje want als het melkgebit aangetast is door bv gaatjes is het ook slecht voor het blijvende gebit dat word dan ook aangetast.

het gele kan misschien (heb het niet gezien) plak zijn misschien proberen om het met een spuugdoekje weg te kunnen wrijven?

Maar de tandjes worden ook aangetast door bv antibiotica of peneceline kuren dus dat zou ooknog kunnen.

Heb er verder geen verstand van maar misschien herken je iets.

succes
 
hoi josje,

ik begon met tabletjes als er een tandje goed door is.
of het moet weet ik niet maar omdat de tandjes van een kleintje moeilijk te poetsen is ben ik er mee begonnen.
het melkgebit moet je wel onderhouden maar dat is niet altijd makkelijk en daarom wisselt een kind met een leeftijd waarop je kunt uit leggen dat het heel belangrijk is om te poetsen. dus maak je niet al te druk hoor.

groetjes monique
 
Hoi Josje,

Mijn zoon heeft er ook last van, één tandje boven en ééntje beneden.
Volgens onze tandarts kan het komen door een antibiotica kuurtje in kombinatie met hoge koorts.
Mijn zoontje is nu bijna drie en het is in de loop der tijd gelukkig niet erger geworden !!
Helaas kon onze tandarts niets zeggen over zijn blijvende gebit..........het is afwachten dus.
Kleurverschil in de tanden hoeft niet te betekenen dat de tand zwakker is !!
Succes, en als  je kindje  groot is en je ziet het nog steeds dan kunnen ze dat heel mooi bijwerken !!

groetjes, Wendelien.
 
Terug
Bovenaan