Geen 8 maar 6

Hoihoi,

Vanochtend voor het eerst naar de verloskundige geweest, super spannend!
Tijdens de echo bleek ik 6 weken en 3 dagen te zijn, het hartje klopte ook heel langzaam.
Ik moest er rekening mee houden dat dit kon duiden op een miskraam, volgens berekeningen hoor ik namelijk 8 weken te zijn.
Volgende week moet ik terug komen en gaan we zien of 'het' gegroeid is...

Ik hoopte eigenlijk dat iemand het zelfde meegemaakt heeft ben natuurlijk best wel verdrietig en bang dat het mis gaat. (Dit is tevens mijn eerste zwangerschap)

Liefs,
 
Hoi Sharon, wat een schrik. Je kunt er niet zoveel aan doen. Afwachten dus maar en hopen dat het goed komt. Misschien had je een hele late eisprong en bevruchting en valt het nog mee. Ik zal voor je duimen! 
 
Wat lief dat jullie voor me duimen, Dankje:)
ik ben 5 maanden geleden gestopt met de pil en heb nog maar 2 keer gemenstrueerd daarna. 19 mei einde en 11 juni begin van nieuwe menstruatie. Ik heb het dus niet echt kunnen bij houden helaas. Ook heb ik geen ovulatie testen gedaan omdat ik niet verwachte zo snel al zwanger te worden.
Ik wist niet dat het een trage innesteling kon zijn, ik ga me daar op focussen. 
Ik vond het al verschrikkelijk lang duren voor ik de echo van vandaag had,dat duurde 3 weken. Maar deze week wordt zwaarder ben ik bang. 
Liefs,
 
Hoi Sharon, 

Je situatie is heel herkenbaar. Ik heb een aantal weken terug precies hetzelfde gehad. Volgens mijn eigen berekeningen (afgaande op mijn 100% betrouwbare 28 dagen cyclus) kwam ik met de uitgerekende datum uit op 14 februari volgend jaar. Wij hebben toen bij 6.5 week een pretecho gedaan maar zagen toen nog niet eens een vruchtje, laat staan een hartje dat klopte.

 

Gelukkig was er bij de eerste ecjo van de verloskundige wel vooruitgang te zien van een kkein vruchtje en een hartje dat echt net was begonnen met kloppen en dus ook nog niet zo snel ging nog. Uiteindelijk ben ik bij de termijnecho zo'n anderhalve week teruggezet naar 25 februari als uitgerekende datum. In mijn geval weet ik zeker dat de innesteling gewoon vertraging opgelopen moet hebben ergens. Maar als ik jouw verhaal hoor kan het zowel een latere eisprong zijn als eventueel een vertraagde innesteling. Dubbel kans dus dat alles gewoon in orde is. Natuurlijk weet je op dit punt niks zeker maar hopelijk geven deze twee mogelijkheden je toch nog een heel klein beetje rust de komende week. Ook hier duimen we voor je! 

 

Veel liefs
 
Hoihoi,
Helaas is het een miskraam geworden.
ene kant verdrietig maar de andere kant bevestigd het wel dat mijn gevoel klopte.
 
Wendy, ik hoop dat bij jou alles goed gaat!
liefs,
 
Lieve Sharon, helaas is het voor jou slecht nieuws geworden. Veel sterkte! Je bent echter niet alleen, echt niet :) In september 2015 zaten wij in hetzelfde schuitje. We waren zwanger (na de eerste keer proberen al)! Met het hoofd in de wolken naar de gyn in oktober, ervan uitgaande dat we 8w waren. Het hartje klopte, maar ook heel traag. De gyn vertelde toen dat het twee kanten uitkon: ofwel beginnende miskraam, ofwel een tragere innesteling waardoor het vruchtje nog te klein was. Het is uitgedraaid op een miskraam :'( De gyn zei ons toen dat ongeveer 4/10 vrouwen dit meemaakt bij een eerste zwangerschap...
In november 2016 ben ik bevallen van een wolk van een dochter, en momenteel zijn we 19 weken zwanger van onze tweede spruit. Dus laat je zeker niet ontmoedigen!!!
Er komt een heel zware tijd aan, waarin je alle steun kan gebruiken. Maar zoals zoveel mensen ook zeggen: na regen komt zonneschijn. Trek je aan de positieve gedachten op :) En als er iets is waarmee je zit: laat gerust weten!!!
xxx
 
Terug
Bovenaan