Geen 8 weken maar 5,2

<p>Hallo,</p><p>Tegen alle verwachtingen in hadden we op 11 maart ineens een positieve test. Niet een heel licht streepje maar echt duidelijk.</p><p>Vol goede moed gingen we afgelopen woensdag naar de verloskundig voor een echo. Mijn laatste menstruatie was begonnen op 9 februari en ik had een redelijk gelijkmatige cyclus dus wij dachten dat het ongeveer 8 weken moest zijn.</p><p>Op de echo was wel een iets te zien maar de verloskundige kon niet goed zien wat het was. Er waren eigenlijk 3 opties. Het is minder ver dan we dachten, mijn baarmoeder ligt verkeerd voor de echo waardoor ze niet konden meten of het was niet goed en zou en miskraam worden. </p><p>Gelukkig konden we de dag erna meteen terecht bij de gynaecoloog. Daar was inderdaad een vruchtzakje met een klein vruchtje zichtbaar wat overeen kwam met 5 weken en 2 dagen. Ze vond het te vroeg om te zeggen om te zeggen of het een miskraam zou worden en nu moeten we woensdag terug om te kijken of het gegroeid is. </p><p>Meer die zo iets hebben meegemaakt? Ik ben bang dat het niet goed is aangezien ik nooit een positieve test gehad kan hebben op 11 maart als het nog maar 5 weken is. </p><p> </p>
 
Hi, je zelf niet gek laten maken door andere verhalen, het kan soms zijn dat het anders is dan jezelf dacht... helaas was het bij mij ook zo... ik dacht 8 weken en verloskunde gaf aan 6,5... een week later kreeg ik mijn miskraam... maar iedereen is anders. Zolang je geen bloedverlies hebt of buikpijn niet te veel zorgen maken en hoop ik voor je dat je een goede echo krijgt! ??❤️
 
Het kan alle kanten nog op. Zelf een paar jaar geleden gehad en dat liep uit op een miskraam. Maar er zijn genoeg verhalen dat het wel goed afloopt.
Succes, hopelijk zie je de volgende keer een kloppend hartje.
 
Ik heb het gehad met 6 weken, ik was volgens mijn berekening 6+1 Dus ik ging naar de gynaecoloog en daar waren alleen 2 vruchtzakjes te zien, maar allebei leeg. De gynaecoloog zei ook of je bent pas 3,4 weken zwanger of het zit niet goed. Een week later moest ik terug komen (dus 7+1) en toen was er in 1 vruchtzakjes toch echt een mini babytje te zien met zelfs al een hartslag! Zo snel kan het dus gaan... uiteindelijk ben ik toen geschat op 6+4 en zeker geen 3 of 4 weken. 
 
Ik heb het gehad met 6 weken, ik was volgens mijn berekening 6+1 Dus ik ging naar de gynaecoloog en daar waren alleen 2 vruchtzakjes te zien, maar allebei leeg. De gynaecoloog zei ook of je bent pas 3,4 weken zwanger of het zit niet goed. Een week later moest ik terug komen (dus 7+1) en toen was er in 1 vruchtzakjes toch echt een mini babytje te zien met zelfs al een hartslag! Zo snel kan het dus gaan... uiteindelijk ben ik toen geschat op 6+4 en zeker geen 3 of 4 weken. 
 
Hey
Ik hoop op een goede echo woensdag, maar ik zou hoe moeilijk het ook is uitgaan van een missed abortion, als je 11 maart al een positieve test had kan het niet pas 5 weken zijn dat verschil is gewoon te groot. Zelf heb ik het ook gehad ik was 7,5 week maar op de echo kwam het overeen met krap 5 weken. Ik wist meteen dat het niet goed zat gezien de datum waarop ik een positieve test had.
Heel veel succes die onzekerheid is vreselijk
 
Hoi,
Ik heb het helaas ook gehad. Ging met 9 weken naar de VK en daar zeiden zij ook 5+2. Ze konden wel vaag een hartslag zien maar het was afwachten. Voor ons voelde het niet goed en dit bleek inderdaad ook zo te zijn. Een week later heb ik de miskraam gekregen. Voor mij hielp het heel erg te denken dat het voor een reden was dat dit vruchtje werd afgestoten. Er moest al iets niet goed hebben gezeten. Bij de 3de ronde daarna was ik weer zwanger en nu precies 8 weken. Vorige week vrijdag echo gehad en toen zag alles er dit keer wel goed uit. Maar het kan altijd nog anders lopen..
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt, je hoort ook echt wel verhalen dat het wel goed gaat. Mijn VK had zelf ook iets gehad als dit en daar was alles uiteindelijk gewoon goed.
Wat al gezegd wordt, hoe moeilijk het ook is, bereid je een beetje voor op een missed abortion. Dan is de klap misschien iets minder hard. Dat hielp voor mij wel, maar je houdt stiekem toch hoop...
 
Hallo,
 
Vandaag de echo gehad! Wel een heel stuk gegroeid maar nog geen hartje. Volgende week vrijdag nog een keer heen en dan moet er echt een hartslag te zien zijn. We wachten nog vol ongeduld tot volgende week.
 
Terug
Bovenaan