Geen 8 weken maar 5.5 tot 6 weken

<p>Goedemorgen lieve moeders en moeders in spe,</p><p>Graag wil ik mijn verhaal delen en jullie ervaringen horen. </p><p>Mijn avontuur begon met een negatieve test op 30.01.2022 zelfs de vroeg test, die 6 dagen voor de gemiste menstruatie, was negatief. Daarna een positieve test op 04.02.22. We zijn uiterraard dolgelukkig!! Ik heb via de zwangerschap app berekend dat de uitgerekende datum 8.10.22 zou zijn. Volgens de berekening zou ik Op 02 maart 8 +4 weken zwanger zijn. Echter had ik op 02.03 mijn eerste echo waarop bleek dat ik 5.5 / 6 weken zwanger zou zijn. Het was een normaal beeld met een kloppend hartje. Maar dat het nu pas zo vroeg is, kwam als een donderslag bij helder hemel. Wij waren allebei heel erg verbaasd. De verloskundige kon het ook niet goed verklaren. Waar we samen aan denken is een late eisprong en een snelle innesteling. Nu heb ik over 2 weken een controle echo om de groei te bekijken. Tot mijn schrik heb ik nu vaginaal bloedverlies. Geen menstruatiekrampen, maar meer er gebeurt vanalles in de buik krampen. Het bloedverlies is wisselend roze bij afvegen en helder rood in het maandverband. Het is minder dan een vol maandverband per dag. De verloskundige zei dat het een bloeding van de baarmoedermond kon zijn of een beginnende miskraam... </p><p>Ik maak me veel zorgen gezien het bloedverlies en de 2/3 weken achterstand van wat het eigenlijk zou moeten zijn. Hebben jullie tips, adviezen en evt geruststelling voor mij. Eventueel vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt?</p>
 
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, een eerste echo waarop ik dacht verder te moeten zijn (in mijn geval ongeveer een week verder dan de echo aangaf). Wel met een kloppend hartje en dus niet duidelijk fout op dat moment. Daarna ook af en toe wat bloed verlies, en het is helaas ook een miskraam geworden later, al heeft het vanaf die echo dus nog wel 3 van de 4 weken tot de volgende echo doorgegroeid, maar op die volgende echo was het hartje dus gestopt en na nog eens 2,5 weken afwachten kwam de miskraam daadwerkelijk op gang. Inmiddels weer opnieuw zwanger, ruim 24 weken nu en lijkt goed te gaan.
In jouw geval zou je met deze termijn eigenlijk al zo'n beetje tijdens of zelfs voor je eisprong al positief getest moeten hebben met een zwangerschapstest, en dat kan natuurlijk eigenlijk niet, al zou je kindje misschien een pauze genomen kunnen hebben in de groei oid?

Ik vrees dus voor je dat dit geen goed teken is, dat er misschien al iets mis is, maar je hoort soms ook verhalen dat het dan toch op de een of andere manier wel goed zit, maar dat je toch wat minder ver was dan gedacht. Ik gun je van harte dat jij straks ook zo'n laatste soort verhaal kan vertellen!

Heel veel sterkte met de onzekerheid, en ik duim voor je voor een goede echo over 2 weken.
 
Ik had dit ook. Dacht 7/8 week te zijn maar was 6. Ik wist precies wanneer we gemeenschap hadden gehad dus die 6 weken klopte echt niet, ook gezegd tegen de VK. Met de termijnecho bij 11 weken bleek het vruchtje vlak na de eerdere echo gestopt te zijn met kloppen en groeien. Ik had geen bloedverlies etc. Verloskundige zei toen dat ze al dit vermoeden had omdat ik zo stellig was dat de termijn niet klopte. Ze zei de meeste vrouwen denken altijd Verder te zijn omdat die apps maar een gemiddelde aangeven maar ik was wel heel stellig.
Miskraam heb ik toen op laten wekken

Ik hoop voor jou dat het meevalt maar hou er rekening mee dat het helemaal fout boel is.
Sterkte!
 
Terug
Bovenaan