Geen achterbank

A

Anoniem

Guest
Deze zomer gaan wij naar kroatie op vakantie. Wij gaan dan met de werkbus van mijn partner. Dit omdat mijn auto geen caravan kan trekken. Anne is dan 13 maanden en gaat in een autostoeltjes. Nu is het probleem dat de bus geen achterbank heeft, alleen een voorcabine. Ik kan nergens vinden of Anne dan met een autostoeltje voorin mag? Met de maxi cosi doen we het altijd wel maar dan zit ze tegen de rij richting in. Weet iemand of een autostoeltje ook op de voorbank mag.
Groetjes Monique

Hoi Monique,

Wij gaan ook met de bedrijfsbus op vakantie. Ook omdat mijn auto de caravan niet kan trekken. Je mag je kleine gewoon voorin zetten alleen moet je dit op een plaats doen waar geen airbags aan staan. Mochten ze er wel in zitten kun je ze bij de garage uit laten schakelen. Dit geld overigens altijd ook bij personenwagens kan er achterin een airbag zitten en daar mag je ook geen kinderstoeltje neer zetten.

Groetjes
Inge

Volgens mij is het zo, dat zelfs als je de airbag hebt uitgeschakeld, je daar geen stoeltje mag neerzetten. ... maar zeker weten doe ik het niet.

quote: MOONPOONTJE reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-02-2008 10:12:09'));

Volgens mij is het zo, dat zelfs als je de airbag hebt uitgeschakeld, je daar geen stoeltje mag neerzetten. ... maar zeker weten doe ik het niet.

Nee dat weet ik zeker wij hebben dit bij diverse garage en de anwb nagevraagd maar als de airbags maar uitgeschakeld zijn dan mag je er een stoeltje plaatsen. Maar dit geld ook al voor je maxi cosi.

Ben het met Inge eens.
De airbag MOET uitgeschakeld zijn, dan mag het!!

Groetjes Debby.

Het is verstandig een kind op de achterbank te laten zitten. Achterin is altijd veiliger.
Hoe vaster het kinderstoeltje wordt bevestigd in de auto, hoe veiliger het is. Bij gebruik van baby- en kinderstoelen op de rechtervoorstoel moet de airbag uitgeschakeld zijn.

Bovenstaand stukje heb ik gekopieerd van de site van http://www.veiligverkeernederland.nl Er is op die site ook de mogelijkheid vragen voor te leggen dus.... Ook al zou het in nederland mogen ik zou als ik jouw ook informeren of het is toegestaan in de landen waar je door heen moet.

Hopelijk heb je er iets aan
succes,
Achnita

Terug
Bovenaan