Geen afscheiding, is dit normaal

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Even een vraag van een zeer onzekere zwangere. Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en de laatste dagen voel ik me niet meer zo zwanger. Mijn borsten voelen weer normaal en ik hoef ook niet meer zo vaak naar de wc.

Maar wat me nog het meeste zorgen baart is dat ik totaal geen afscheiding heb. Ik lees hier bij iedereen dat ze juist heel veel hebben en dat dat goed is, omdat het lichaam daarmee de vagina afsluit. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik wordt hier zo onzeker van. Gister heb ik weer een test gedaan en die gaf duidelijk zwanger aan, maar goed ook als het fout gaat zit het hormoon nog wel in mijn lichaam toch??

Ik heb gelukkig geen bloed verlies, maar toch ben ik zo bang.

Iemand tips???
Liefs Carina
7 wk, 2 dg

Hoi Carina,

Vervelend dat je je zo veel zorgen maakt. Had je de weken ervoor wel veel afscheiding dan? Ik ben zelf nu 16 weken zwanger en de afscheiding is de laatste weken pas veel erger geworden. De eerste paar weken van mijn zwangerschap had ik ook weinig "last" van afscheiding en soms helemaal niet.
Ik kan je helaas niet vertellen wat "normaal" is, want iedereen heeft het toch weer anders.  Hoop dat je wat gerustgesteld bent.

Groetjes Saskia

Hoi,
Ik zou echt proberen om je niet te druk te maken. Elke zwangerschap is bij iedereen weer anders. Bij mij begonnen de meeste verschijnselen pas na 6 weken. En zo lang je geen bloedverlies hebt, zou ik er vanuit gaan dat alles goed is. Misschien ben je wel 1 van die geluksvogels die gewoon een heerlijke zwangerschap hebben zonder al te veel kwaaltjes. Probeer er echt van te genieten want het is echt een heel speciale tijd en het is uiteindelijk toch zo voorbij !!
Birgit (39 wken, 4 dagen)

Terug
Bovenaan