Geen avond eten meer?

Goede morgen allemaal! Allereerst de beste wensen!

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.....

Lucas hoeft ineens geen avond eten meer, terwijl hij altijd met heel veel smaak als een bouwvakker zat te eten. Nu hoeft hij het gewoon niet meer.

Een boterhammetje lust hij wel....

Komt jullie dit bekend voor?

Groetjes en een fijne dag vandaag!

Hoi hoi.

Ik herken je probleem helemaal hoor.
Mijn oudste  dochter is ondertussen al 4 en half maar  die heeft ook
een tijd gehad dat ze liever haar avond eten oversloeg.
Het ging echt wel een paar weken met een hoop bombarie en al met al kreeg
ik er meestal met een hoop drama wel een paar happen ( Lees letterlijk 2 happen )
naar binnen.
Ik heb toen es geprobeert om haar wat minder tussendoor te laten eten zoals snoepjes chippie's of wat dan ook.
En dat wil niet zeggen dat die van jou teveel snoept ofzo hoor hahahahaha.
Maar ik ben toch wel resultaat gaan zien en langzaamaan at ze zonder bombarie en
uit eigen wil der bordje toch elke keer weer bijna leeg.
Ik hoop voor je dat die van jou ook snel weer het bordje leeg eet en heb eingelijk
niet echt een tip voor je maar misschien iets met een beloning ofzo voor als die z'n bordje leeg heeft? Of iig na zoveel happen ofzo??
Nou heeeel veel succes ermee en maar hopen dat ie snel weer als een bouwvakkertje zit te eten!

Groetjes corina

Wat een kleine spoken zijn het toch!
Mijn dochter heeft precies hetzelfde, bijna 17 maanden en niet willen eten!
Ontbijt en lunch gaat prima, maar zodra het avond is, gaat ze achterstevoren in de kinderstoel zitten! Hapje nemen? Afleiden? NIETS helpt..
Tot ik uit wanhoop het bord op de stoel zette, vork erbij, hier zoek het maar uit.
De kleine diva pakt de vork en begint te eten.
Zelluf doen dus! Flink dweilen na het eten, zowel kind als stoel, maar het werkt.
Ik hoor het meer van kindjes op deze leeftijd dus dat is misschien een oplossing.
Verder niet boos worden en flink joelen en klappen als ze zelf eet. Dan krijgen we een grote grijns en neemt ze nog een hap!
Succes!

Hier ook sinds kort een slechte eter
Ook als Jesse het zelf mag doen
Ik maak me er hier niet zo druk om hij heeft nog spek zat

Hij krijgt van mij ook niet teveel tussendoortjes
Ik heb wel is gehoord dat het een periode is
Gaat vanzelf wel over

Succes in ieder geval

Tamara mv Jesse

Yoëll heeft het ook gehad, maar waarschijnlijk omdat hij ziekjes was en kiezen kreeg.

Misschien is het weer een bekende fase, volgens mij gaan de kids rond deze leeftijd voorkeur ontwikkelen voor smaken

Terug
Bovenaan