geen avond eten willen!!!

Mijn zoontje van anderhalf wilt tegen woordig geen avond eten meer, niet omdat hij het niet lust maar zodra hij in ze stoel zit en ik de hap voor em hou gaat hij heel hard huilen
ben nu ook gestopt met tog dan een toetje geven want hij krijgt het denk ik door maar iemand tips is dit de leeftijd?? maak me er niet egt druk om hij is zwaar zat maar ging mij om de vitamines gr jay_jm
 
Hoi,

Ik had hier laatst ook op gereageerd bij een ander topic. Kinderen hebben meedere keren een fase waarin ze vooral avondmaaltijd en broodmaaltijd ineens niet meer willen eten. Dit is een fase en het komt vanzelf weer goed.
Probeer niet teveel te dwingen, bied de rest van de dag het eten aan zoals je gewend was en vaak is deze fase binnen 2a3 weken weer voorbij.
Zo niet of vertrouw je het niet kan je altijd even cb bellen.
Heel veel succes

Liefs Reneke
 
hai

mijn zoontje word bijna 2 jaar hij heeft die fase ook gehad..ja hi is er nu echter vanaf ik gaf hem ook alleen maar het toetje zodat die toch iets binnen kreeg..
nu eet die weer als voor heen..

dus je moet ff gedult hebben dan komt het wel weer goed en gaat die weer erg goed eten...

groetjes monique
 
Hier is ook alles; bah!

Dan niet, denk ik elke avond maar.
Ze doet het verder hardstikke goed!

Mijn oudste van 4 wou ook bijna niets, maar dat gaat nu een stuk beter. Het komt denk ik vanzelf...
De jongste laat ik maar even, komt wel weer goed.

Eten moet leuk blijven, toch?

Succes!

Linda

ps. ze krijgen trouwens niet anders hoor. Als je later alsnog wilt eten, heb je bij ons gewoon dikke pech, bij het ontbijt is er weer brood.
 
Wij hebben het ook een tijdje gehad alleen bleek het hier aan een zere keel te liggen in combinatie met boventandjes.....
Ik kan me goed voorstellen dat je begint te twijfelen dat hij je misschien wel eens zwaar in de tang kan hebben rond deze leeftijd, dat hadden wij al met onze kerel die begon te draken rond 11 maand!
In de brochure "voeding" van Yunio staat een aantal tips wat je het beste kan doen in zo'n geval (blz 26) Een daarvan heb ik ook ergens anders gelezen in uitgebreidere versie en die passen wij hier ook    toe;
Gewoon zelf met smaak gaan eten, geen aandacht (proberen) te schenken aan het feit dat hij niet eten wil. Gewoon af en toe een lepeltje voorhouden (of zelf laten klungelen als hij bij jullie al zelf eet. )Niet telkens zeggen dat ze nog een hapje moeten eten. Als hij weigerd en zijn hoofdje omdraait ook gewoon verder praten en negeren dat hij weigerd. Lepeltje terug in het bordje en laten merken dat je er niet van onder de indruk raakt dat hij niet wil....De achterliggende gedachte hiervan is, dat als kinderen door krijgen dat het jou wel degelijk iets kan schelen of ze wel of niet wat eten. Dat dat dus een uitstékend machtsmiddel is om iets van je gedaan te krijgen!

Gewoon alle onderwerpen bespreken behalve het "moeten eten" zelf. Dus  je kan wel een keer zeggen tegen  jepartner bv dat  je het  lekker vind maar daar laat je het dan ook bij..
Als jullie uitgegeten zijn ruim  je ook gewoon af, of hij het nu wel of niet op heeft, om vervolgens voor IEDEREEN het toetje neer te zetten. Met het toetje dezelfde methode hanteren. Als de rest het op heeft ook gewoon afruimen en geen aandacht aan besteden of er nu wel of niet gegeten is.

Zolang jij dus niet laat merken dat je er van baalt dat hij niet eet, zal dat dus geen effectief machtsmiddel gaan worden.

Misschien werkt dit bij jullie (of anderen) ook wel!

Groetjes Saskia
 
Terug
Bovenaan