Geen avondeten

Hallo

Ik weet niet of ik hier goed zit want mijn zoon is bijna anderhalf, maar op het 0-1 forum kwam ik alleen maar fles en borstvoedingsproblemen tegen. Daarom stort ik hier maar even mijn hart uit.

Ik zit met het volgende probleem. Mijn zoontje van bijna anderhalf eet al bijna een week geen warmavondeten.
De rest van de dag eet hij goed, snoept niet veel en zeker niet voor het eten. Drinken ongeveer een tuitbeker roosvicee en 100cc melk.
Ook toetje gaat er gewoon in.

We hebben werkelijk alles geprobeert. Afleiden, eten wat hij lekker vind. Niks helemaal niks eet hij. Hij vindt het prima als we iets in zijn bordje scheppen maar zodra die lepel naar zijn mond gaat brullen brullen.
Ook zelf eten is niet de oplossing.
Volgens mij is het ook niet echt koppigheid want als hij tijdens als nog een lepel eten naar binnen geschoven krijgt werkt hij het naar buiten.
In het verleden heeft deze oplossing wel gewerkt vandaar dat we die hebben uitgeprobeerd.

Het lijkt ook niet zo te zijn dat hij te moe is om te eten.

Ik begin een beetje radeloos te worden (niet dat hij er slecht uitziet of zo)

Heeft een van jullie de gouden tip voor mij?

Groetjes Gonnie
 
hoi gonny,

wij hebben dit al verschillende keren met onze dochter van nu net twee jaar meegemaakt. soms was het echt koppigheid, maar soms kwam het door haar tandjes. het is iedere keer zoeken, wat nou echt de oorzaak is van het niet willen eten.
als onze kleine meid echt niet wilde eten, dan maar niet. we hebben er nooit echt een stijd van gemaakt en na een tijdje ging ze gewoon weer mee-eten.
wel geven wij haar nog steeds opvolgmelk, waar ook genoeg vitamines en mineralen inzitten, dus een tekort hieraan krijgt ze niet.

ik hoop, dat je hieraan wat hebt.

succes
 
hoi ,

ik zit nu al 2 weken met hetzelfde probleem mijn zoontje is ruim 2 jaar en die wil al twee weken niet warm eten.
ik geef hem s middags geen snoep enzo alleen rond een uur half 2 een boterham dan moet hij toch tegen half 6 honger hebben ik heb ook al van alles geprobeerd
vind het ook erg vervelend want hij moet wel de vitamientjes nar binnen krijgen

groetjes
 
He Gonnie,

Mijn dochter van 3 eet al sinds dat ze ongeveer 1,5 is weinig qua warm eten. Heb me een tijdje zorgen gemaakt, maar daar ben ik mee gestopt.
Mijn idee is dat als ze overdag genoeg binnenkrijgen (brood en fruit enzo) dat het niet erg is dat ze 's avonds niet of weinig eten, want geloof me, als die buikjes rammelen gaan ze echt wel eten.

In het begin gaven we gewoon evengoed een toetje en daatna een vitamine 'beertje' (optimax). Nu doen we dat niet meer, omdat ze nu oud genoeg is om wat meer regels te krijgen, we pakken het dan ook in als: als jij niet wil eten, heb je geen honger en hoef je dus ook geen toetje...was even moeilijk, maar nu wel duidelijk.

Opvallend is hoe nonchalanter wij ermee omgaan, hoe beter ze eet!!!

Mijn boodschap zou zijn: besteedt er geen aandacht aan (hoe moeilijk dat ook is), want anders wordt het een machtsmiddel van zo'n wurm, want geloof me, ze voelen het aan als jij het ergens moeilijk mee hebt!!!!!

Sterkte Yvonne, mama van Ilse 14-02-04 en 39 weken zwanger
 
He Gonnie,

Kijk naar je kind!!!! Ziet hij er gezond uit, en speelt en slaapt hij goed, en is hij levendig. dan is echt niets aan de hand. Ik kan het weten, onze dochter heeft na haar geboorte 4 maand sondevoeding gehad omdat ze niet kon eten en drinken. Ze is nu 2 jaar en weegt 11 kilo. Ook zij heeft dit gehad met avondeten. De kinderarts adviseerde mij het bovenstaande. ook gaf hij mij de geruststelling dat als de kinderen wel gewoon bruin brood met boter eten, ze in principe in deze fase alles binnen krijgen wat ze nodig hebben. Dit haalde bij mij de druk van de ketel en vanaf die tijd ging het eten vanzelf ook langzaamaan beter. Hoe meer aandacht je eraan schenkt hoe minder ze eten.

Succes
 
Bedankt voor de tips, het klinkt zo makkelijk, je er niks van aantrekken...

Mijn dochter is 2,5 en eet ook bijna nooit 's avonds. Ik ga nu ook maar met het toetje   rommelen. Geen eten, ook geen toetje....
 
Hallo
Ik ben nieuw hier, maar onze zoon van bijna twee ( volgende week 10 april word hij 2 ) wilde een tijdje ook geen avond eten.
Het maakt niet uit wat ik klaar maakt, hij wilde gewoon niet eten.
Ik heb wel opgemerkt dat overdag eet hij wel goed. Dus heb ik speciaal voor hem zijn etens tijd verandert, hij eet dan zijn warm eten overdag, en in de avond als wij aan onze warme maaltijd begin, eet hij zijn boterham. En dat werk goed. Nu eet hij weer met ons mee, in de avond warm eten.
Het komt wel goed, misschien is dit een idee voor je.

Benz05
 
Terug
Bovenaan