Geen avondfles meer willen

Hallo allemaal,

Mijn dochter van bijna 17 maanden wil 's avonds geen fles meer met melk.
Heb het warm &  koud geprobeerd, met een rietje, in een tuitbeker etc. etc.
Heb een aantal keren drinkyoghurt geprobeerd maar daar is ze ook niet echt dol op.

Vanaf wanneer stopte jullie kindjes met die fles en wat geven jullie 's avonds te drinken?

Groetjessssss,
Elies

Hoi Elies

Ons dochtertje is bijna 8 maanden, en zij krijgt om 18.30/19.00 nog 80cc melk in een flesje. Dit doe ik na haar warme maaltijd en toetje zodat ik zeker weet dat ze genoeg heeft. Dus echt een avond fles krijgt ze al niet meer  vanaf een maand of zes. Wel moet ik erbij zeggen dat ze de ene keer de helft laat staan van dat flesje, en de andere keer drinkt ze 'm wel op!

Succes Essie

Hoi,

Mijn zoontje is 10 maanden en krijgt in principe nog 3 flessen per dag maar daar drinkt hij maar heel weinig van. Ik maakte hem altijd nog wakker voor een late fles en die dronk hij dan wel bijna leeg maar ik geef hem nu gewoon voor het naar bed gaan een fles en als hij die niet wil dan laat ik het zo.

Drinkt jouw dochter overdag wel genoeg melk? Dan zou ik gewoon stoppen met die late fles. Als ze genoeg zuivel binnen krijgen is het volgens mij niet meer nodig.
Ik maak me er ook altijd heel druk om als hij zijn fles niet wil ook omdat hij voor de rest niet veel drinkt maar als je dochter voor de rest genoeg vocht binnen krijgt en ze eet goed dan is die fles volgens mij niet meer nodig.

Succes.

Gr. Kim

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Mijn dochter drinkt 's ochtends nog een papfles met bambix (200 ml melk), gaat niet altijd op maar vaak wel. Lijkt erop dat ze daar ook minder interesse in heeft en wil overstappen op een broodje. Maar aangezien ze 's middags bij het brood de melk niet aanraakt, houd ik het liever nog even bij een papfles.
"s Middags bij het brood dus weinig zin in melk, terwijl ze het op het KDV wel drinkt!
Ze heeft ook geen interesse in yoki-drink of melk met roosivice of peutermelk (nutrilon).

Yohurt, vla en kwark gaan er altijd wel goed in.
Een stukje kaas tussendoor eet ze ook.

Dus eigenlijk moet ze het hebben van de ochtendfles, maar ja die gaat er ook in aanzienbare tijd vanaf.

groetjes,
Elies

Terug
Bovenaan