Geen beweging bij 18 weken

<p>hoi,</p><p>Ik ben momenteel 18+1 weken zwanger. In de omgeving vragen ze allemaal of ik het al kan voelen bewegen. Maar ik voel nog niks is dit normaal of moet ik me eigen zorgen gaan maken?? </p><p>Groetjes lizette </p>

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik onze dochter pas rond 21 weken zwangerschap. Net na de 20-wekenecho.
Dus je hoeft je echt geen zorgen te maken. Ook kan het zijn dat je het al wel kunt voelen, maar het nog niet herkend. En als je placenta aan de voorkant van de baarmoeder ligt, kan dit ook veel schelen.
Het komt vanzelf ;) 

Nee hoef je je geen zorgen om te maken.. wanneer je het voelt ligt aan een aantal dingen.. als je kindje weinig ruimte heeft zal je het eerder voelen (rond deze periode zou je het dan ong. Voelen, vandaar dat het gevraagd wordt denk ik) en bij veel ruimte ga je het later voelen.. 
Die ruimte heeft te maken met de dikte van je buikwand, de ligging van je kindje, jou bouw, grootte van het kindje, hoeveelheid vruchtwater, ligging van je placenta (zit die vooraan dan voel je je kindje ook later dan als die ergens anders ligt/zit) etc.
Het kan ook zijn dat je het gevoel niet herkend en dat het nog te minimaal is om dat besef echt te hebben van voelen..
Ik heb een vrij kleine bouw en voelde wat met 14 weken.. ik twijfelde toen heel erg omdat ik niet zeker wist hoe het moest voelen maar achteraf gezien weet ik het zeker.. dat is best wel heel vroeg.. ik ken veel vrouwen die tussen de 20 en 30 weken het kindje voelen..
Succes met je zwangerschap,
bij twijfel mag je altijd je verloskundige bellen..

Hoi ik ben 18+4 en voel ook niks. Placenta ligt ervoor. Vriendin van me voelde haar baby ook pas met 21 weken. Heel normaal en gewoon geduldig afwachten (moeilijk he!)

Heel normaal, iedereen voelt het op een ander moment. Ik voelde de baby pas met 20 weken en pas met 22 weken dagelijks. Dus nog eventjes geduld,het komt vanzelf. 

Terug
Bovenaan