geen beweging

hallo dames,

alles goed met jullie?
kom voor het eerst op deze forum en heb een aantal problemen waar ik me zeer ongerust over maak!
ik zelf ben nu 20 weken zwanger maar heb geen enkele beweging gevoeld. tot nu toe heb ik ook nergens last van gehad! en wat betreft mijn buik, nou die groeit ook niet zo hard hoor. niemand ziet nog dat ik zwanger ben. alleen heb ik laatste tijd aan men ribben volgens mij. ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, onder mijn rechter borst als ik eraan druk zeg maar doet het heel erg zeer. ik kan soms geen eens men bh dragen van de pijn. en gisteren toen ik weer mewt mijn hand eraan zat van de pijn begon het te bonken men man heeft het ook gevoeld het is helemaal boven men navel enzo hoor. men moeder zegt de baby maakt plaats en misschoen is dat de voeten wel! (niet lachen) ik ben dus nu heel erg bang dat er iets mis is met mij ik heb pas 25 aug een afspraak staan bij de vk en zij vind al alles zo normaal.
kan iemand me aub helpen over mijn buik geen gevoel de pin enzo
ik weet ook wel dat jullie geen deskundigen zijn maar misschien uit ervaring kunnen jullie me geruststellen....

groetjes van een ongeruste steenbok
 
Hoi

Nou ik ben 16 wk nu maar ook beetje ongerust ook niet veel buik. en wil ook effe zekerheid want heb pas over 3 wk een echo. Maar ik hoop dat alles goed is ik heb vandaag een afspraak met de VK. Ik heb gewoon gebeld en gezegt dat ik onzeker voel en controle wil! moet jij ook doen alleen zij kunnen je geruststellen
 
hoi
ik voelde voor het eerst echt duidelijk wat met 17wk. ik moet wel zeggen dat ik me er goed op concentreerde...ik ging dan op bed liggen op mijn rug, met mijn handen op mijn buik. en dan rustig afwachten...
heel af en toe voelde ik dan een klein schopje/tikje. maar rond de 17wk voel je de kleine nog niet regelmatig hoor. er kan een dag zijn dat je vrijwel niks voeld.
ik zou me als ik jullie geen zorgen maken. want bij veel vrouwen ligt de placenta ook aan de voorzijde van de baarmoeder en dan kan het goed zijn dat je de kleine pas met 23wk voelt ofzo.
als je je echt druk maakt zou ik ff je vk of gyn. bellen. je kunt altijd langs voor het hartje te horen als je je erg druk maakt.

maak je geen zorgen. gr. sandy
 
hoi

sandy hierboven was snel! met 17 wk ECHT wat voelen dat is vrij rap volgens mij. Bij mij was het met 21 wk - en dan ligt mijn kindje nog echt naar voren toe, placenta tegen de achterwand. anders kan het allemaal nog langer duren (dan gaan de bewegingen meer richting je rug en daar voel je het gewoon minder).
pas met 28 weken MOET je echt elke dag geregeld activiteit voelen. Maak je geen zorgen hoor, het is een stille periode en het komt ECHT (tenzij je een uitzonderlijk pech geval bent en daar zou ik niet vanuit gaan)!

 
Ik ben in verwachting van mijn derde, en je kan met 17 weken inderdaad wel wat voelen ik voelde ook bij alletwee de zwangerschappen al in de 17e week wat.
Maar als je in verwachting bent van de 1e dan moet je het "trappelen" van de baby wel echt leren herkennen, omdat je dan gewoon nog niet weet hoe dat voelt.
Het voelt net alsof er lucht plopt in je darmen en is daarom ook goed hiermee te verwarren. Let er s avonds eens op als je in bed ligt, dan kom jij tot rust en dan begint de baby meestal meer te bewegen, als je dit een paar keer gedaan hebt dan herken je het getrappel van de baby gauw genoeg.
 
Ik voelde ook rond de 18 weken leven, maar nog niet elke dag en je moet je daarover zeker geen zorgen maken hoor!!Nog even en je wordt vast aardig lastiggevallen door de kleine. Maar waar je misschien even over kunt bellen met de vk is de pijn tegen je ribben rechts, mij is gezegd dat dat icm een hogere bloeddruk in ieder geval in de gaten gehouden moet worden, maar het kan natuurlijk inderdaad heel goed zijn dat je kindje met zijn/haar voeten of handen er tegenaan duwt. Als je je druk maakt moet je gewoon contact nemen met de huisarts of vk, dan kunnen ze alles gewoon nog eens goed nakijken!
 
Hoi,

Zelf heb ik pas leven met 20 weken gevoeld, en dan een heeeeeeeeeeel klein plopje savonds, ik ben ook pas met 21 een buikkie gaan krijgen, en de mensen zien nu pas goed dat ik zwanger ben (en ik ben nu 30 weken). Het zegt dus allemaal niets..Probeer iig als je savonds op bed ligt eens met je hand over je buik te gaan, of even je hand ergens te laten liggen op je buik en diep adem halen, wie weet voel je dan een plopje, het kan ook tot week 22 duren eer dat je wat voelt, je kan er niets over zeggen helaas...en anders toch je vk bellen, als zij alles er tot nu toe goed uit vind zien, zou ik alleen maar kunnen zeggen, probeer je niet te druk te maken, want door stress kan je de kleine ook niet goed voelen, en hou het savonds als jij rust heb goed in de gaten, wie weet komt het dan ineens vanzelf...

Veel suc6 ermee meis..

 
Ik voelde vanaf 20 weken leven en vanaf toen begon mijn buik opeens ook heel snel te groeien. Moet zeggen dat ik achteraf al wel eerder wat beweging heb gevoelt maar dat ik het toen echt niet als zodanig kon herkennen. De verloskundige vertelde me dat alles wat je aan beweging of krampjes of iets dergelijks voelt onder en direct naast de navel dat dat het kind is.
 
Terug
Bovenaan