geen boer

Hallo,

Mijn zoon is 6 weken en na de voeding laat hij vrijwel nooit een boertje. Overdag is dit niet zo erg, dan ben ik altijd bij hem in de buurt, maar als ik slaap dan weet ik niet of hij spuugt. Ik blijf na de voeding altijd nog een uur met hem zitten en doe hem dan op bed, wel doodeng. Hebben meer baby's dit en wat doen jullie dan?
 
Goede morgen,

Niet alle kinderen boeren. Misschien drinkt hij netjes zonder lucht te happen.
Mij werd verteld dat als je bv geeft ze bijna nooit boeren nou mijn meisje boert na de borst al een volwasse vent.
Dus ook dat gaat niet op.

Als ze spugen draaien ze automatisch hun hoofd.
Ons meisje spuugde met een week of 2 een keer en hoorde het niet pas in de ochtend zag ik dat alles aan 1 kant nat was.
Dus had ze haar hoofd gedraaid dat is een reflex.

Groetjes
 
Daar hoef je niet bang voor te zijn hoor dat ze spugen als jij er niet bij bent. Mijn zoontje spuugde zich een ongeluk en dan is idd. naast hun hoofd alles nat. Ze draaien automatisch hun hoofd opzij.
 
Mijn baby boerde (en boert) ook bijna nooit. Na de nachtvoeding bleef ik in het begin ongeveer 10-15 minuten zitten en legde hem dan weer te slapen. Wat later legde ik hem vrijwel meteen weer in bed. Af en toe gebeurde het dat hij onrustig werd en er dan toch een boertje dwars zat. Maar je hoeft inderdaad echt niet bang te zijn dat hij stikt in spuug hoor! Ik zou zelf ook maar lekker gaan slapen, dat kun je wel gebruiken toch?!!!
 
onze dochter kreeg borstvoeding & boerde ook vrijwel niet.
Kreeg waarschijnlijk niet zoveel lucht mee.
En zoals de anderen ook al zeiden, je hoeft niet bang te zijn dat je kindje stikt in spuug ofzo. Dat schijnt nooit te gebeuren, is mij door mijn huisarts verteld.
 
Ik sluit me aan bij de rest. Mijn dochter boert soms wel en soms niet, maar na de late avondvoeding vrijwel nooit (die drinkt ze altijd heel rustig, half slapend). Mij is verteld dat er blijkbaar geen lucht in de weg zit als er binnen 3 minuten geen boertje komt. En zit er toch wat dwars, dan meldt je kleintje zich wel of spuugt netjes naast zijn of haar hoofdje.
 
Terug
Bovenaan