geen boertjes willen laten

A

Anoniem

Guest
hoi dames,

mijn zoontje nu 8.5 weken oud wil na de fles geen boertjes laten.
daarom na een   half uurtje gaat hij zitten spugen en daarna laat hij pas een boer.
wat kan ik hier nu aan doen want de hele tijd op zijn rug blijven klopen helpt ook niet.
ook is hij de laatste dagen heel aanhankelijk je kan niet de kamer uitlopen om de afwas te doen want dan begint hij al te huilen.
pas als je naast hem zit is het weer goed.
wat moet ik doen.

groetjes saloua

hoi,
bij mijn zoontje was dit ook vaak het geval. Wat je kunt doen is je kind na het drinken met zijn buikje op je bovenbenen leggen, zodat zijn hoofdje op je   been ligt. Dan zo ca. 10-30 minuten zitten en evt wrijven met je hand op zijn rug. Vaak komt er dan ook een boertje uit of zodra je hem rechtop houdt na de verstreken tijd, alsnog op de rug kloppen. Het boertje komt er dan ook uit. Succes!

hi,

mijn ervaring is
 zet je kindje op jou been met zijn zij naar jou buik, houdt hem met je duim en wijs vinger beet bij zijn kin/kaakje!
en laat hem wat voor over bukken./
en tik met je vingers van je  vrije hand van zijn  bil tot schouders om hoog.
en boer!

succes

Hoi Saloua,

Ik ken het probleem. Mijn zoontje heeft ook een tijdje moeite gehad met boertjes laten.
Hij heeft in het begin een week in het ziekenhuis gelegen en daar hebben wij vele manieren geleerd om hem boertjes te laten doen.
De dames hierboven hebben er al twee opgeschreven. Een andere manier, waar onze Sven goed van ging boeren, is door hem onder zijn okseltjes te pakken en een beetje op te tillen (nog wel met zijn billetjes op je schoot maar zijn bovenlichaampjes wel wat uitegestrekt) en dan heen en weer wiegen. Zijn maagje wordt dan een beetje uitgerekt waardoor de lucht vrij komt.

Voor wat betreft het hangerige. Het kan zijn dat je kindje een ontwikkelingssprongetje aan het maken is. Daar kunnen ze door van slag zijn. Dat kan een paar dagen duren en dan is het vaak weer over. Ik heb het boek 'oei, ik groei' thuis, daar staat al die info in. Is een erg fijn boek. Misschien is het een optie om het aan te schaffen of te lenen bij de bieb.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

mijn dochtertje word woensdag 4 weken en boert ook erg slecht wel heeft ze heel vaak de hik en soms zo erg dat t heel hard is...

volgens kraamzorg en cb kon dit geen kwaad en is het een vervanging van boertje

ik ga in iedere geval ook jullie tips eens probreren :p

liefs miranda

Terug
Bovenaan