geen borstgroei

Hallo dames,

even een vraagje aan de ervaren moeders: ik ben nu ruim 30 weken zwanger, en mijn borsten zijn bijna niet gegroeid. Zou ik straks wel voldoende borstvoeding hebben, of heeft 't er niks mee te maken??

Alvast bedankt voor de reakties!!
 
hai hai,
volgens mij maakt dat niks uit..
uit kleine borsten komt toch ook melk???
wat je wel kan proberen is elke avond je borsten even met koud water wassen, dat schijnt de borstvoeding voor straks te stimuleren.
(en misschien groeien ze dan alsnog) : )
succes
 
Volgens mij heeft dat er helemaal niks mee te maken. Je borsten maak voeding aan naar gelang van de behoefte van het kind. Dus hoe vaker jij aanlegt hoe meer voeding ze gaan produceren (als alles normaal werkt). Met dat koud water wassen, tja dat is mij net als het ruwen van je tepels door een lacatiekundige afgeraden, dat schijnt achterhaald te zijn en zelfs nadelig te kunnen werken.

Als je je echt zorgen maakt dan ga eens naar www.borstvoeding.nl daar staan ook telefoonnummers die je kan bellen waar je informatie kan krijgen, maar het zal vast allemaal goed komen :)

groetjes, Jane
 
Mijn borsten waren ook niets gegroeid tijdens de zwangerschap en ik had al kleine borsten. Was ook bang dat ik geen borstvoeding zou kunnen geven. Na de geboorte van mijn zoontje had ik juist enorm veel melk. Zo veel dat ik regelmatig de spanning moest afkolven. Heb 4 maanden borstvoeding gegeven. Vanwege werk ben ik toen gestopt. Dus ik zou me geen zorgen maken. Als je de baby de eerste dagen maar regelmatig aan de borst legt komt het vanzelf op gang.
Succes
 
Hoi,
Ik heb normaal maat niks en tijdens mijn zwangerschappen had ik maat bijna niks.
Toch heb ik alle drie mijn kinderen borstvoeding gegeven tot wel 1 jaar.
De laatste kraamhulp zei daarover, 'grote borsten zijn vaak "vleesborsten". Het gaat hem juist om de melkklieren, die vullen zich en worden ook weer leeggedronken.
Kleine borsten hebben een weinig aan vetweefsel maar vaak wel veel melkklieren.' Hebben wij d'r ook is lol van dat ze klein zijn!
 
Maak je geen zorgen hoor, de reserves die je aanmaakt voor de borstvoeding zitten niet in je borsten maar juist rond je heupen. Ik ben jaloers, mijn borsten zijn 2 cupmaten gegroeid en ik kijk met smart naar al mijn mooie bh's die ik niet meer aan kan, snik, snik.
Groetjes
 
Heb een beschaafd b cupje en had die mn hele zwangerschap.. Na mn bevalling was ik net Pamela Anderson.. geloof me het zegt niets!! Was erg vreemd kan ik je wel vertellen! hi, hi..
 
Terug
Bovenaan