geen borstvoeding

Hallo moeders even een vraagje......Mijn kindje is bijna een half jaar, en ik wil geen borstvoeding meer geven, ik gaf nog bijde kanten savonds en als ze wakker was nog snachts, nu is mijn vraag ik ben 2 dagen al niet savonds en snachts aan t voeden en nu ik uit bed kom doen mijn borsten zeeer en ze voelen hard aan (vol melk dus...) moet ik dat er nu uithalen? of erin laten zitten? is dat niet slecht? kun je daar geen ontsteking van krijgen? bedankt... groetjes marleen
 
als je het laat zitten krijg je borstontsteking. je moet het gewoon afkolven. wanneer je je kindje nu gaat aanleggen komt de voeding weer meer op gang dan wanneer je het kolft. Zolang je borsten nog vollopen moet je ze af en toe nog leegkolven, maar dat wordt vanzelf minder.
succes!
 
Je kan het beste je kindje even laten drinken als er te veel spanning op je borsten komt te staan. Daar kun je inderdaad een borstontsteking van krijgen. Hou in de gaten of je geen rode of harde plekken in je borsten krijgt (voorloper van een borstontsteking). Als je dat hebt, kun je de plek zachtjes wegmasseren, bijv. onder een warme douche.

Het is echt geen goed idee om zo maar ineens te stoppen! Je borsten moeten eraan wennen dat er geen voeding meer moet worden aangemaakt. Daarom kun je het beste een voeding per keer laten vallen (en nu zijn het er een paar tegelijk). Als je borsten 's morgens erg gespannen zijn, kun je het beste gewoon voeden. Als je merkt dat je borsten gewend zijn aan de weggevallen avond- en nachtvoedingen en dus niet meer zo strak staan 's morgens, kun je ook de ochtendvoeding laten vallen. Ik zou hier zeker een week tussen laten zitten.

Groetjes,
Pauline
 
Je kan het beste langzaam afbouwen. Wil je meteen stoppen dan kan je een gekneusd kool blad in je bh stoppen dat gaat stuwing tegen. Want dat is wat je nu hebt. Leg je je kind aan of ga je kolven dan hou je de voeding op peil en blijf je volle borsten houden.
Ik heb bv bij de nacht voedingen toen ze 8 weken was gewoon niets gedaan had een paar dagen last van stuwing daarna was het over en had ik ook bijna geen melk meer.

Succes joyce mama van Mara
 
Terug
Bovenaan