Geen brood eten

A

Anoniem

Guest
Hallo ik heb een vraag wie heeft er tips.

Mijn dochter van bijna 13 maanden wil zins drie dagen geen brood meer eten.

S'ochtends krijgt ze pap   en tussen de middag brood met melk maar het brood weigert ik heb al alles geprobeert maar weet niet wat ik nu nog kan doen ik maak er geen strijt van denk hoe moeilijk het is dan maar niet maar heeft er iemand van jullie misschien tips.

al vast bedankt groeten Evelien moeder van Sanne

Hoi,

Het zijn vaak periodes met iets niet willen eten. Zoals je zelf al schreef, maak er geen strijd van.
Bied iedere dag brood aan, ook met ander soort beleg en eet zelf ook brood. Vanzelf gaan ze ineens weer eten.
Meer tips heb ik ook niet. Maak je er niet druk om dat ze niet genoeg binnen krijgt en ga zeker niet iets anders bieden, want dan blijft ze brood weigeren. Het komt vanzelf weer.
Succes,

Reneke

Vanaf een jaar beginnen dat soort fasen, niet leuk, maar wel herkenbaar hoor. Mijn zoontje heeft ook wel eens een tijdje brood geweigerd, of fruit, of pap, of... En het avondeten is al meer dan een half jaar erg matig, maar dat hoort ook echt bij de leeftijd (hij is nu ruim 2).

Je zou kunnen proberen een alternatief aan te bieden, misschien beschuit, cracottes, crackers of zo? Of het brood roosteren? Dat werkte hier weleens. En anders gewoon je schouders ophalen en het zo laten, want ze gaan vanzelf wel een keer weer eten.

Wat je trouwens ook vaker hoort, dat kindjes brood gaan weigeren (en dan mn de korstjes) als er tandjes/kiesjes aan het door komen zijn.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan