Geen brood meer eten?

Mijn zoontje van bijna 15 maanden wil opeens geen brood meer eten!
Zo gek, hij eet al tijden 's ochtends en 's middags 1 boterham. En nu tuft hij de stukjes zo weer uit. Al van alles geprobeerd, ander beleg natuurlijk, met of zonder vorkje, wel of niet zelf doen. Soms neemt hij nog een paar hapjes, maar vandaag geen enkel hapje gehad.
Ik moet me misschien niet te veel zorgen maken, maar ik merk dat het me gewoon frustreert! Stom he, ik wil gewoon zo graag  dat hij goed zijn boterhammen eet... zoals altijd...
Dit begon afgelopen weekend.
Iemand ervaring mee?
Groetjes Linn

ja hier iemand helaas ervaring ermee..

Sam is nu ook bijna 15 maanden en wilt sinds een week geen brood meer in de ochtend en middag...
Normaal hapte hij er zo 1 weg met kaas, smeerkaas, smeerworst of nutella maar nu kouwt hij er 2 x op en dan haalt ie het uitgekouwde stukje met duim en wijsvinger uit zijn mond met een vies gezicht en dan gooit ie t op de grond!

Gisteren deed ik weer een poging maar dan nu met boterhammenworst..maar dat wilde hij ook niet..terwijl hij wel een hele beker vla op kon  trek had hij dus wel...

Misschien een fase ofzo? Sam wilt zelfs niet eten als ie het zelf mag doen..en dat is wel uitzonderlijk haha..

Gr an

Hoi hoi,

Die van mij doet dat met het avond eten. Met geen mogelijkheid erin te krijgen. Ga ervan uit dat het een fase is. Als hij honger heeft eet hij vanzelf.

groetjes

Dames ik wil jullie niet ongerust maken maar als Kyan geen brood (korstjes) wil eten, dus alleen het binnenste eet of helemaal niet maar wel een fles pap lust. Gaan hier alarmbellen rinkelen; Last van de keelamandeltjes??
Slikken is dan niet zo prettig en zeker geen stukjes!
Vaak ruiken ze dan ook iets uit hun mondje, echt zo'n verkouden luchtje, zou het dat kunnen zijn? In dat geval zou ik ze dus lekker de vla laten eten dan vind je dan zelf ook het lekkerste toch?

Groetjes Saskia

Ik geef dan juist ggeen zuivel producten, dit veroorzaakt extra slijm en en meer bacterien (ooit  dit advies van de tandarts gekregen). Ik geef dan meestal gepureerd fruit en het liefst een beetje koud.

Oke, hij is in ieder geval niet de enige dus.
Ik las ook nog ergens dat kindjes na de eerste verjaardag minder hard groeien dus ook minder honger/trek hebben meestal. Dus dat is niet zo raar.
Nou ja, m'n zoon eet nu vaak 1/3 boterham, toch iets in ieder geval.

(ps verder eet hij ook gewoon koekjes enzo  dus ik geloof niet dat hij ergens last van heeft verder)

Terug
Bovenaan