geen brood willen

Mijn zoontje van bijna 8 maanden wil geen brood eten... ik ben dat niet gewend. Mijn andere 2 aten al brood toen ze 6 maanden. Hij moet er echt van spugen. Iemand tips??? Verder neemt hij wel pap, maar zit daar hetzelfde in als brood???
 
Hoi Miranda,
wil hij wel korstjes sabbellen? Daar zijn we met Tymo mee begonnen. Al vrij snel gingen er hele droge boterhammen naar binnen. Ik weet niet hoe je het geeft, of je hem voert of dat je het hem zelf laat doen? Anders zou ik het gewoon een tijdje helemaal geen brood meer aan bieden en dan weer opnieuw proberen.
Verder heb ik geen tips, want Tymo eet wel graag brood.
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Tim (bijna een jaar) eet ook geen brood. Als hij het zelf in de hand heeft neemt hij het in de mond, lijkt het soms te kauwen, maar dan spuugt hij het weer uit. Tim is zowieso lastig met stukjes... Hij moet het echt enorm lekker vinden (zoals peperkoek of een babykoekje) wil hij die stukjes op eten. Tim krijgt nu dus 2x per dag pap en tussen door koek of een stuk brood om het wel aan te bieden.
Ik laat het een beetje los, hij eet verder goed, dan maar wat langer pap/pureren, komt vanzelf wel.
En 8 maanden is zowieso nog erg vroeg hoor! Niet alle kindjes zijn hetzelfde, ook al komen ze van dezelfde ouders :)
 
Gewoon elke dag proberen en niet kijken naar wat ie eet... hij went vanzelf!!! Als ie het weer uitspuugt prima... als ie eet.. ook prima.. geen druk op leggen. Als het niet lukt maakt dat echt niets uit. Ze krijgen genoeg!
 
Onze zoon,wilde in het begin ook geen brood eten,heb het een tijdje weg gelaten...gewoon niet meer aanbieden..geen moeilijk gedoe..
Ze hebben nog een hele lange tijd om brood te leren eten..
Nu eet onze zoon 2 boterhammen in de middag en later op de dag de korstjes..

ben er niet te veel mee bezig..het komt vanzelf wel.
 
Terug
Bovenaan