geen broodje meer willen eten.

Hallo,

ik heb een vraagje mijn dochtertje is 8 en halve maand, nu wil ze  sinds twee weken geen brood meer eten! Een paar stukjes en dan is het gebeurt! Ik heb haar ook pap proberen te geven maar dat vind ze absoluut niet lekker! En haar avond eten eet ze ook niet helemaal op! Ze drinkt wel genoeg!

Haar schema is nu half 7 een fles
weer terug in bed
half 10 een broodje
slapen
11 uur fruithapje
13.00 uur een fles
17.00 uur avod eten.
19.00 flesje melk en dan op bed

tussen door krijgt ze nog wel wat sap en een soepstengel of een broodkorstje.

Is dit genoeg voor een meisje van 8 en halve maand?
Hebben jullie eventeel tips?

Groetjes bloem
 
Hoi,

ik heb het ook gehad met mijn dochtertje. Volgens mij ook wel een beetje rond die leeftijd. Kan ook zijn dat ze wat jonger was nog. Ze tufte al het brood uit.
Toen haar een hele poos iedere ochtend een bordje pap gegeven. Was goed te combineren want ze dronk ook te weinig melk op een dag.
ze heeft toen bijna een jaar iedere ochtend pap op maar een tijdje terug begon ze er weer mee te mieren. twee happen pap en en dan was het over. en als ik dan even later een broodje zat te eten at ze mijn halve boterham op.
Nu eet ze dus weer iedere cohtend een sneetje brood.
 
Ik denk dat ze gewoon even een dipje in haar groei heeft en daardoor wat minder nodig heeft. De meeste kindjes kunnen prima zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben.
In ieder geval nooit gaan dwingen tot eten. Dat is alleen maar een basis tot het ontwikkelen van overgewicht op latere leeftijd. Over een paar weken eet ze vast weer de oren van je hoofd ;-)
 
Terug
Bovenaan