geen buikpijn, niet misselijk... help!

Hoi!

Van 8 september tot eergisteren had ik buikpijn. Op 8 september testte ik positief. Op 13 september was er iemand van Moeders voor Moeders en toen was ik 5 weken en had al heel veel hormoon in de urine dat ik meteen mocht inzamelen (ipv week 6). Al die tijd had ik dus buikpijn, maar ik was niet misselijk. Nu heb ik al twee dagen ook geen buikpijn meer... wel nog beetje zere tieten... Maar ik voel me niet zwanger, omdat ik dus geen kwaaltjes (meer) heb. Ik word er een beetje onzeker en paniekerig van... Maar misschien komt het omdat ik nu natuurlijk vrij ben, want het is weekend. Door de week werk ik en ik heb best een drukke baan...

Wie stelt me gerust? (Ik heb geen partner die dat doet... dus ik heb jullie nodig ;-))

Onzekere BAM,
Delmira
 
Wees gerust: ik heb helemaal geen klachten gehad en ben nu dan ook blij dat ik het kindje zo heel af en toe voel bewegen. Ben nu 17 weken. Verder af en toe krampen in de onderbuik, lijkt op menstruatiepijn, maar is het niet. Volgens doktertjes is dat bandenpijn. Soms zere borsten, soms ook weer niet. Gek werd ik ervan! Maar gelukkig gaat het tot nog toe heel goed :-D

Die onzekerheid zal je nog wel vaker treffen, vertrouw je het niet dan gewoon: verloskundige bellen! Liever een keer te veel dan te weinig en ze zijn ervoor!

Succes!!
 
Hoi,
Je hoeft echt geen kwaaltjes te hebben, die zeggen niks over de zwangerschap!
Ook kunnen ze weer terugkomen, het enige wat kwaaltjes doen is het lastiger maken, dus hopelijk blijven ze weg, het geeft echt geen meerwaarde hoor!
Liefs MJ
 
Ik sluit me bij de andere dames aan, de kwaaltjes zijn niet zo fijn =)

Ben zelf tot ruim in de 20 weken misselijk geweest en ben blij dat ik er eindelijk vanaf ben.
En dat stressen is pas riskant, geniet er een beetje van dat je nergens last heb =)

Rustig aan doen dus, gewoon genieten van je zondag, en als het van de week nog niet vertrouwd voelt, gewoon een afspraak maken bij de vk.

Liefs
 
Hey,

Meid ik snap je heel goed. Ik ben nu bijna 8 weken en heb in de eerste 7 weken geen last gehad. geen buikpijn, bijna geen zere borsten, alleen een opgeblazen gevoel al wijt ik dat meer aan mijn spastische dikke darm. Nu ik wat verder ben, beginnen de klachen. Zere borsten (niet elk uur en niet elke dag), niet fit in de maag! Soms zelfs kotsmisselijk als ik niet op tijd eet. Last van mijn darmen.
Mijn vk stelde me helemaal gerust. Geen klachten is prima, wel klachten ook. Zolang je niet bloedt mag alles. En wees blij dat de buikpijn over is, want dat is een goed teken. je lichaam heeft zich aangepast aan de zwangerschap en verkrampt daar dus niet meer. Het zit veilig opgeborgen.
Het verschilt van week tot week en van dag tot dag. De ene dag reageert je lichaam gigantisch en de andere dag past het zich al aan. Zo zal dat op en neer gaan tot 3 maand, dan hebben de meeste vrouwen geen klachten meer.

Dus ontspan, het is heel normaal. Al snap ik je paniek wel. Geen klachten betekent voor je gevoel geen hormonen dus geen goede zwangerschap. Maar het tegendeel is ook bewezen: ook misselijke vrouwen kunnen een miskraam krijgen, dat zegt allemaal niets. Bedenk dit: mij lichaam past zich al aan! heerlijk! En je borsten zijn toch nog wat gevoelig? En al zou dat niet zo zijn... het gaat allemaal prima hoor. Hormonen genoeg, alleen voel je het niet meer omdat je lichaam zich zo snel aanpast. maar pas op.... volgende week kun je wel eens elke dag boven de pot hangen! Je weet maar nooit!

xx
 
Kwaaltjes kunnen per dag verschillen, er best kans dat je morgen weer last hebt van misselijkheid of wat steken in je buik.
Ook per zwangerschap kan het erg verschillen. Ik heb deze keer nauwelijks klachten gehad, ik hield er sterk rekening mee dat de echo niet goed zou zijn. Maar alles was in orde.
De eerste drie maanden zijn gewoon heel erg spannend en kan je alleen maar afwachten. Sterkte!
 
Ik ben 12,5 week zwanger. Twee weken geleden ben ik twee weken op vakantie geweest. Tijdens deze vakantie had ik (bijna) nergens last van, geen misselijkheid, helemaal niets. Ik dacht toe ook dat het fout was. Eenmaal weer aan het werk, kwamen alle klachten direct terug. Er is dus gewoon een relatie tussen rust / stress en zwangerschapsklachten. Dat is mij wel duidelijk geworden. Niet ongerust maken dus!
 
Heey! Hier ook nog een zwangere die nog niet veel merkt..
Voel me net als anders..het is dat de ongi weg blijft maar anders...
Ik was in mijn eerste zwangerschap zoooo ziek!! En nu..kan zelf nog gewoon koffie drinken.
Manlief vroeg zich dat gister ook nog af, maar niet elke zwangerschap is hetzelfde he

Ik merk het wel aan mijn borsten die zijn iets groter en gevoeliger! Maar de gevoeligheid is ook niet constant.

Naja misschien schreeuwen we te hard en krijgen we binnenkort overal last van haha en ondertussen maar proberen te genieten.
Xxx
 
Terug
Bovenaan