Geen conditie/lucht

<p>Hoi dames..</p><p>Ik ben nu 17+4 weken zwanger en sinds het begin van de zwangerschap heb ik enorme last van het hebben van Geen conditie. Waar ik eerst gewoon een normale wat stijlere weg omhoog kon fietsen ging het steeds slechter.</p><p>Tot vandaag...</p><p>Ik fietste weer dezelfde weg op en eenmaal weer op het vlakkestuk begon ik gewoon de  soort van te hyperventileren omdat ik echt té kortademig was.</p><p>Het was niet warm vandaag dus daar kan het niet aan liggen.</p><p>Zijn er meer dames die dit hebben?</p><p> </p><p>Liefs </p>

Hoi!
Ik heb het ook helaas. Al een paar weken, ben nu 13+6. Ook al ga ik een trap op ik ben helemaal buiten adem, ik krijg ook hartkloppingen als ik snel wat moet doen bijv. heb jij daar ook last van?

Jaa heel erg. Wanneer ik de trap op loop lijkt het net of ik ergens een enorm gebouw heb beklommen ?.
Dit weerhoud me er ook echt van om " even snel" boven wat te pakken.

Jammer! Geen idee hoe het komt. Ik heb het ook eerlijk gezegd nooit nagevraagd aan de verloskundige. Vooral de hartkloppingen en vermoeidheid vind ik vervelend. Duurt nog best lang om bij te komen helaas :(

Ah gelukkig ben ik niet de enige sinds 8 weken zwangerschap (morgen 16 weken) heb ik last van duizeligheid, alles draaid de hele dag, hartkloppingen en inderdaad direct buiten adem al als ik iets van de grond wil pakken. Verloskundige zegt dat je hart 40% harder moet werken en daar de klachten vandaan komen. Verder heb ik extreme hoofdpijn, die je zou verwachten bij hoge bloeddruk (had ik bij 1e zwangerschap, vandaar dat ik dat weet) echter is ie nu nog te laag. 
Niet fijn zo in ieder geval.. Boullion en zoute drop is nu mijn dieet..

Dat is heel normaal bij een zwangerschap. Hoort éénmaal erbij.  De baby vergt veel van je lichaam en dat verneem je gauw... 2 jaar geleden bevallen van een zoontje jason. Ik had toen geen conditie en was bang dat ik de bevalling niet zou halen met die slechte conditie ? maar er komt zn oerkracht dat die conditie niet aan te pas komt. 
Nu weer zwanger van de 2e 6 weken en 4 dagen. En merk dat me conditie weer achteruitgaat... maar sinds een week loop ik een half uurtje /uurtje En dat doet me goed. 
Mn advies is blijf bewegen en fietsen verneem je heel gauw. 
Groetjes 

Haha ik herken het ook hoor! Maar je lijf heeft ook meer bloed rond te pompen he! Dat is gewoon zwaar, dus ben je sneller buiten adem en lijken trappen ineens veel erger! Toch voel je je beter als je goed blijft bewegen hoor, zorgen dat je regelmatig eet om niet duizelig te worden, helpt mij erg! En moe.. je lijf is een kind aan het maken, dus logisch! Maar ook daarvoor geldt dat bijv een goeie wandeling je erg kan opfrissen (of een dutje, maar dat maakt mij meestal vermoeider). 

Ja! Herkenbaar! 
Was fanatieke sporter hahahah en moet je mij nou is zien. 
Het is soms best lastig om t te accepteren, vooral als je van sporten houdt. Ik heb af en toe wel een droevig momentje maar ik probeer t om te draaien om dan mijn buik aan te raken en aan de baby te denken. Het is eigenlijk allemaal best logisch. 

Als je sport en je word duizelig of je keijgt pijn in je buik of je word misselijk dan moet je wel direct stoppen. 

En niet teveel je grenzen opzoeken want als je dat doet tijdens t sporten komt er iets vrij in t bloed wat t zuur maakt en is slecht voor je baby... :( 

maar traplopen alleen al is marathon gevoel hahaha. 

Terug
Bovenaan