<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben sinds juni gestopt met het gebruiken van de pil na die 8,5 jaar geslikt te hebben. Dit omdat ik wilde 'ontpillen' voordat we voor het serieuze werk zouden gaan. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden. Dat maakt het dus erg lastig om uit te rekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, als ik überhaupt een eisprong heb. </p><p>Ik heb wel constant last van zere borsten, menstruatie-achtige krampen, zeurend gevoel in mijn onderrug etc. Het lijkt wel alsof mijn lichaam wel wil, maar dat het op een of andere manier niet doorzet. </p><p>Daarbij komt dan ook nog eens dat we vanaf december zijn begonnen om onze kinderwens te vervullen. Ik begrijp heel goed dat het soms een jaar kan duren voor het raak is, maar omdat ik zo aan het tobben ben zit het me niet lekker. Wel of niet naar de dokter? Ik wil namelijk ook niet afgewimpeld worden met 'je kunt een jaar niet ongesteld worden na zo lang pil gebruik.' </p><p>Uit mijn familie zijn er twee nichtjes die jarenlange trajecten in zijn gegaan om zwanger te worden. Dit zit natuurlijk ook wel in mijn achterhoofd. </p><p>Wat zeggen jullie? Naar de dokter en toch maar eens vragen of ze me iets verder willen onderzoeken of rustig afwachten en hopen op een regelmatige cyclus? </p><p>Ik hoor graag van jullie! </p>