Geen cyclus en onzekerheid

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben sinds juni gestopt met het gebruiken van de pil na die 8,5 jaar geslikt te hebben. Dit omdat ik wilde 'ontpillen' voordat we voor het serieuze werk zouden gaan. Ik ben sindsdien niet meer ongesteld geworden. Dat maakt het dus erg lastig om uit te rekenen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, als ik überhaupt een eisprong heb. </p><p>Ik heb wel constant last van zere borsten, menstruatie-achtige krampen, zeurend gevoel in mijn onderrug etc. Het lijkt wel alsof mijn lichaam wel wil, maar dat het op een of andere manier niet doorzet. </p><p>Daarbij komt dan ook nog eens dat we vanaf december zijn begonnen om onze kinderwens te vervullen. Ik begrijp heel goed dat het soms een jaar kan duren voor het raak is, maar omdat ik zo aan het tobben ben zit het me niet lekker. Wel of niet naar de dokter? Ik wil namelijk ook niet afgewimpeld worden met 'je kunt een jaar niet ongesteld worden na zo lang pil gebruik.' </p><p>Uit mijn familie zijn er twee nichtjes die jarenlange trajecten in zijn gegaan om zwanger te worden. Dit zit natuurlijk ook wel in mijn achterhoofd. </p><p>Wat zeggen jullie? Naar de dokter en toch maar eens vragen of ze me iets verder willen onderzoeken of rustig afwachten en hopen op een regelmatige cyclus? </p><p>Ik hoor graag van jullie! </p>
 
Hoi, Ik had ongeveer hetzelfde, maar dan na het gebruik van de prikpil. Niet ongesteld worden en na een tijdje onwijze last van zere borsten, krampen ed. Toen na een tijdje toch ongesteld geworden en sindsdien ook een regelmatige cyclus. Mijn advies is dan dus ook: afwachten.. Hoe naar dit ook is als je een kinderwens hebt. Als je heel erg twijfelt kan je altijd een afspraak maken bij de ha maar die stuurt je waarschijnlijk naar huis..  Succes!!! 
 
Hoi Eve,Ik heb precies hetzelfde verhaal als jij. Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft me meteen doorverwezen naar de fertiliteits arts. Sinds vrijdag aan de clomid omdat er toch een hormonale disbalans is en het op pcos lijkt. Er zaten ook vochtblaasjes op mn eierstokken. Ik zou naar de huisarts gaan en er op staan dat je doorverwezen wordt. Even checken waarom je niet ongesteld wordt. Succes! Ik ben blij dat ik het gedaan heb!
 
Hoi Deesje P,Je bent zonder moeite doorgestuurd? Ik hoop maar dat dit bij mij dan ook het geval is, mocht ik een keer langs gaan!Die Clomid zorgt ervoor dat je weer een cyclus krijgt of?Succes en ik hoop dat het snel allemaal weer 'normaal' is.   
 
Bij mij duurde het ook een half jaar voor ik mijn 1ste cyclus had daarna duurde het weer 3 maanden. Toen ben ik ook doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een echo om alles te checken. Alles was goed ze konden niks vinden gewoon de hormonen uit balans. Een kuurtje primolut om het op te wekken gekregen en ma die bloeding vervolgens zwanger geraakt. Kan echt alle kanten op dus. Maar als je er geen goed gevoel over heb kan je je altijd laten doorverwijzen en alles even late checken. ;) 
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Aan de hand hiervan heb ik toch een afspraak gemaakt bij mijn huisarts. Nog een weekje afwachten dus ;)   
 
Zeker naar de huisarts gaan. Ik ben zelf 8 maanden na stoppen met de pil naar de dokter gegaan, omdat ik ook een hele onregelmatige menstruatie had en werd ook doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik moest ocerigens zelf wel doordrammen hoor. Ik bleek ook Pcos te hebben en dit is inderdaad ook erfelijk. Na alle onderzoeken etc. Vorig jaar gestart met clomid. Na 2 ronden zwanger. Helaas was het een bbz en daarna na 3 ronden clomid weer zwanger. Volg je gevoel!
 
Hey Eve,Ik zou zeker naar de huisarts gaan en om een verwijzing naar de gynaecoloog vragen.Ik ben zelf in juli met de pil gestopt en omdat ik in december nog altijd geen menstruatie had gehad, naar de gynaecoloog geweest. Deze heeft mij utrogestan voorgeschreven om mijn regels op te wekken en dan te bekijken of mijn cyclus terug op gang komt. Ik begrijp volledig jouw onzekerheid. Ik zit er ook zo ontzettend mee verveeld...En als je eenmaal hebt beslist om ervoor te gaan, dan is het uitblijven van een (regelmatige) cyclus zo vervelend he!!De eerste stap is naar de dokter gaan en vanaf dan kan je stap per stap verder bekijken. Na mijn bezoek aan de gynaecoloog was ik alvast blij dat ik de stap had gezet, omdat je dan toch het gevoel hebt dat er iets aan wordt gedaan. Succes!! 
 
Terug
Bovenaan