Geen doopnamen bij geboorte, maar nu wel dopen?

<p>Hallo Mama’s, wij hebben onze zoon bij de geboorte aangegeven zonder voor/doopnamen. Ik wou ze eigenlijk wel, maar was en een miscommunicatie met mijn vriend ? en nu heet onze zoon alleen Daan. Nu willen we hem laten dopen en wordt er gevraagd naar doopnamen. Iemand hier ervaring mee? Je kunt toch alsnog doopnamen geven? Ookal is het dan alleen voor de kerk?  </p>

Het maakt helemaal niets uit, 2 weken geleden onze dochter laten dopen. Haar naam is Emma Minke. Dat was haar naam voor en na het dopen ;) 
Ik heb zelf ook 2 namen en ook gedoopt. Maar mijn man en zijn broer hebben 1 naam en zijn ook beide gedoopt. Het maakt helemaal niets uit hoor.
Het gaat toch om het dopen, dat je je kindje dat mee wil geven in zijn leven, en niet zo zeer om de naam of hij wel of geen doopnaam heeft? 
Ik hoop dat jullie een mooie doop dienst zullen hebben. 

Ik denk dat je bedoeld of je het kindje nu wel kerkelijk doopnamen kunt geven, terwijl het gemeentelijk geen doopnamen heeft? Alle officiële documenten is dan zonder doopnamen en stel dat je zoon later een trouwboekje wil, dan staan er geen doopnamen in. Dus ik zou bij jullie kerkelijke gemeente navragen of het mogelijk is! 

Terug
Bovenaan