geen down syndroom??

Hallo,

Mijn beste vriendin heeft pas haar eerste kindje gekregen. Een paar minuten na de bevalling werd er door de verloskundige het down syndroom geconstateerd. Ze waren er natuurlijk helemaal kapot van. Na een week vol tranen, ongeloof, en uiteindelijk de acceptatie kwam de uitslag van het chromosomen onderzoek. Ze is kerngezond en heeft geen down. HOE KAN DIT!!!!!

Het was natuurlijk fantastisch nieuws maar hoe kunnen ze dit dan eerst zeggen. In het ziekenhuis zei iedereen dat ze het had, al had ze lang niet alle kenmerken. Ze durven het eigenlijk niet te geloven en beginnen nu dan toch eindelijk te genieten.

Komt dit vaak voor?

Groetjes van een hele gelukkige vriendin,
Fenna.
 
ik heb inderdaad dit soort verhalen meer gehoord.
een kennis van mij heeft een dochter van 6 mnd en
heeft het uiterlijk van een kindje met down maar ze heeft
het niet misschien dat ze de dans net ontsprongen zijn
want soms kijk je er zo tegen aan en is het niet waar ik vergelijk dit
maar even met een voorbeeld mijn moeder heeft een tia gehad en
bij de tia die zij heeft gehad staat normaal de mond iets scheef
maar bij mn moeder is het alleen met gapen heel iets te zien
misschien is dat dan met down ook zo dat ze ipv een chromosoom
te veel een halve te veel hebben eigenlijk heb ik er geen verklaring
voor maar heb dit wel meegemaakt
 
Zolang ze geen chromosomen onderzoek hebben gedaan, kunnen ze nog niet  met 100 % zekerheid zeggen dat je kindje het Down Syndroom heeft. Wel zijn er tal van kenmerken, waardoor het kan zijn dat het erop lijkt dat je kindje het Down Syndroom heeft! Ws vondt de gyn/verloskundige het zo duidelijk dat ze wel durfde te zeggen dat je vriendin een kindje met het Down Syndroom had.

Heb zelf een tijd op een couveuze afdeling gewerkt en daar hebben we ook een keer een kindje gehad waarvan we dachten: dat is niet helemaal goed. Ze had van die typische uiterlijke kenmerken. Totdat we mams zagen: die had ook zulke uiterlijke kenmerken....
Soms kun je inderdaad zeggen: die hebben de dans net ontsprongen.....

Groetjes Renata.
 
Hey, laatst ook iets soortgelijks gehoord. 2 kinderartsen die het dachten, moeder zelf trouwens ook! Na diverse testen bleek er niets aan de hand. (Gelukkig maar natuurlijk). Maar ik vroeg me toen hetzelfde af.
 
Hallo moeders ...


 
Het is allemaal heel ingrijpend om z'n diagnose te moeten horen, of om te horen als dat vermoeden er is.

Mijn dochter is op 6 feb geboren, en al vanaf het begin drinkt ze heel slecht, onrustig overgeven, en ook zij had bepaalde kenmerken waar ik me heel veel zorgen over maakte, na twee weken in het ziekenhuis kregen we te horen we gaan chromosoom kweekjes maken want we vermoeden een"syndroom" en is er een klinische genetisch arts uit het VU gekomen, na 3 lange weken is de uitslag negatief mijn dochter is gewoon gezond, er is nog een kweek weg en die uitslag laat een half jaar op zich wachten, maar daar ben ik nou niet zo bang meer voor. Ze drinkt nog steeds maar max 60 de rest geef ik haar via de sonde, want eindelijk na 6 lange weken in het ziekenhuis is ze tuis. Eindelijk kraamtijd. Ze blijkt wel een KMA te hebben dus zitten we nu op NEO CATE voeding. Ze is rustiger en geeft bijna niet meer over, maar drinkt nog steeds maar 60 ml , Mijn gevoel zegt dat ze gewoon geen volle flessen gaat drinken, mischien als ze een dikkere voeding krijgt, maar daar moeten we nog even mee wachte.

Onder tussen geniet ik van mijn kindje en hoop dat de uitslag van de tweede chromosomenkweek ook negatief is, zou er iets zijn turlijk stort je wereld in maar aan de andere kant het blijft je kindje.

Wel vind ik het ook verkeerd dat er soms te vlug een diagnose gesteld wordt eer er echt bewijzen voor zijn.Jebereid je ergens op voor, wat niet nodig blijkt te zijn.

Veel sterkte en laat je vriendin van haar kindje genieten.


 
Groetjes Ladymom


 
 
 
Wij hebben onlangs ook n zoontje gekregen. De combinatietest gaf geen verhoogd risico de 20 wkn echo was goed( heb nog extra laten kijken) de eerste check na bevalling ook goed. Hij heeft geen enkele lichamelijk kenmerk. Kraam had niets door en vk ook niet: drinkt en groeit goed en is sterk. Maar omdat we zelf soms iets aan z'n ogen zagen toch doorgestuurd naar zh. Daar deden ze n bloedtest en was de uitslag idd down.

Herkent iemand dit?
 
Wij hebben geen test laten doen in de zwangerschap en ook bij ons was er niets op de 20 weken echo te zien. Toen onze dochter werd geboren was er bij mij geen moment twijfel. Ze heeft het syndroom van down. De verloskundige en kraamzorg bevestigde mijn vermoeden. Maar alleen via bloedonderzoek kan het worden vast gesteld. Zondag is ze geboren en woensdagochtend hadden we de bevestiging van de kinderarts. 
Gelukkig doet ze het super goed (ze is van 30/04/2017) drinkt goed, groeit goed en met de nodige fysiotherapie gaat ook haar spierkracht omhoog. 
 
Terug
Bovenaan