geen drinken willen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!
Even een vraagje... Mijn zoon Tijn is nu 7 maanden; eten en drinken gaat verder allemaal prima, hij wil alleen niets anders drinken dan melk.
Omdat hij nu nog maar 3 flessen krijgt, wil ik hem tussendoor ook wat drinken aanbieden. Van alles geprobeerd; diksap, thee, water, maar hij wil niets drinken.
Tips?
Ik doe nu bewust al meer water in de fles dan nodig is; 210 ml ipv 180 ml.
Krijgt hij in ieder geval weer wat meer vocht binnen. Hoeveel hebben ze nodig op een dag?
Groetjes Mar

hoi mar,
wat kunnen die kleintjes toch eigenwijs zijn he!
hier lusten ze gelukkig graag roosvice.... water en thee worden na een paar slokjes weer neergelegd..... ik ben wel begonnen met wat sterkere roosvice en heb het later steeds lichter gemaakt tot het het water zoet genoeg maakt om nog lekker te zijn....
ik zou het ook zo snel niet weten wat voor opties je nogmeer hebt.....

succes met je zoektocht...

Hallo!

Mijn dochter wil ook nooit iets anders dan melk (nu 8 mnd), daar heb ik het volgende op gevonden. Ik maak thee klaar (rooibos/sterrenmix/of een andere kruidenthee) en daar doe ik dan 1à2 schepjes nutrilon bij. Dat maakt het nét even wat zachter om te drinken. Ze lurkt nu zo de hele fles leeg.
Elke dag doe ik steeds iets minder nutrilon erbij totdat ze pure thee gaat drinken.
Ze is verder absoluut geen fan van koude drankjes, dus daar waag ik me voorlopig niet meer aan. Geen diksap of appelsap voorlopig hier, dat komt wel van de zomer als het echt weer ervoor is.

groetjes, letty

Maudy moest er in het begin ook niets van hebben!
Toen deed ik inderdaad zoals hierboven beschreven wordt..........ik ging flesjes melk met thee aan maken, dus thee met een paar schepjes melk er in.
Ook met diksap heb ik het zo gedaan.............et voila! Ze drinkt zelfs water als ze erg dorstig is.
Laatst probeerde in wat venkelthee, omdat haar poep zo zuur was en de billen stuk, maar dat vond ze geen succes..............
Het is hier melk, diksap en water.........en daar ben ik al lang blij mee!

Op naar een lange warme zomer! Kan niet wachten om mijn meiske lekker op, het nog te zaaien, gras te zien spelen!

Hej meiden!
Bedankt voor jullie reacties. De tip: thee met melk, ga ik proberen. Klinkt wel goed! Kijken of hij dat wil. Ik zal het jullie laten weten.
Groetjes Mar

Hoi!
Dit weekend heb ik Tijn thee gegeven met melk erdoor; hij dronk in het begin heel gulzig. Maar na een paar slokken had hij toch zoiets van: mwah....
's Middags weer geprobeerd, iets meer melk erdoor, dronk toen toch iets van 30 cc.
Toch in ieder geval iets, niet! Bedankt voor de tip nog, meiden!!
Groetjes Mar

hoi mar,

ik had al eerder willen reageren, maar op onze laptop kom ik niet meer ingelogd, maar wat ik in het begin gedaan heb, is de diksap warm gemaakt. en toen dronk hij goed, hij drinkt nu zelfs koude melke en koud water, dus helemaal super.
Joris heeft het ook wel moeten leren, dus ik denk dat ze de tijd nodig hebben.

gr floor

Hoi moeders,
Ik heb een soortgelijk probleem.
Mijn dochter van 9 maanden is altijd al een hele lastige drinker geweest maar daar heb ik me bij neergelegd. Maar nu ze meer vast voedsel gaat eten wil ik dat ze meer uit een bekertje gaat drinken. Ik heb dus allerlei verschillende soorten tuitbekertjes geprobeerd maar ze bijt er alleen op. Jullie nog tips?
Zo moet ik altijd flesjes blijven maken....en daar moet je toch mee afbouwen op een bepaalde leeftijd?
Gr Linda

Terug
Bovenaan