Geen ei te vinden met ovualtie test...!!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik snap er niks van, ik ben begonnen met ovulatie test..!  13 maart ben ik ongesteld geworden en heb een cyclus van ongeveer 26 dagen. Zit nu dus op dag 13..   2 dagen geleden had ik goed cervixslijm ( wat is het toch een vies woord)   dus dan zou je denken dat je ei eraan komt. ben al 8 dagen aan het testen maar nog steeds geen ei te vinden..

En het cervixslijn is ook ver te zoeken!!

Hebben meer meiden hier het zelfde probleem? of doe ik iets fout?

Groetjes mirjam

hier ook het zelfde probleem en die ovulatie strips kosten me geld bij het leven!
ook als ik het via internet betaal.

maar wat ik dus wil zeggen ik ben ook erg benieuwd naar dit antwoord

Ja absoluut erg duur, hahah ze worden rijk van ons..!

Maar even serieus, ik wordt er gek van, ben zoooo bang dat ik geen eisprong heb en dat ik er dan op deze manier achter moet komen!!

Hoop dat iemand ons kan helpen.

Groetjes mirjam

Hi meiden,

Je zou kunnen gaan temperaturen als je wilt weten of je een eisprong hebt. Het is niet hetzelfde als de ovutest, want het waarschuwt je niet vooraf maar laat achteraf zien dat je 'ergens' een eisprong hebt gehad.

Hoe het werkt kun je opzoeken door te googlen op 'basale lichaamstemperatuur' of "BCT" . Kortweg komt het er op neer dat je s morgens elke dag op dezelfde tijd voor het opstaan/bewegen je temperatuur meet. Ergens in je cyclus zie je dan als het goed is een stijging van je temperatuur en die blijft daarna een flink aantal dagen gemiddeld hoger dan eerst (het gaat om tienden graden hoor, dus het is erg gevoelig).

Als je dat uittekent in excel, zie je op een gegeven moment duidelijk rond wanneer je ei is geweest. Mijn gynaecoloog zei echter wel dat er dan nogsteeds wel enkele dagen verschil in kan zitten tussen die piek en de eisprong, maar dat je wel zeker bent dat je een eisprong hebt als dit iedere maand zichtbaar is. Dus als het jullie daarom gaat....is dit misschien een optie.

groet
wenser

Hallo,

Ook ik heb dit al vaker gehad. Nu heb ik ergens gelezen dat je een korte LH piek kunt hebben. Dat betekent dat, als je maar 1 keer per dag test, je net HET moment gemist kan hebben (zeker als je niet zo'n stipte tester bent en dus de ene dag 's ochtends en de nadere 's middags test).

Ik heb dit al vaker gehad. Het test streepje wordt dan bij mij wel donkerder, alleen niet donker genoeg voor een positieve test. Een dag later wordt het streepje dan weer lichter. en 15 dagen later wordt ik ongesteld.

Ik wil je niet op nog meer kosten jagen (ik test ook niet 2x per dag), maar dit zou dus ook een verklaring kunnen zijn.

gr Mickey

Hallo,

Met ovulatietesten moet je gewoon even volhouden. Soms valt een ei heel anders dan je denkt dat hij is. De eerste maand heb ik vanaf de 5e dag getest tot ik een positieve had. Ik dacht ook dat hij niet meer zou komen, maar ineens was hij daar. In het ziekenhuis raden ze aan om bijvoorbeeld 2 x per dag te testen, maar dat vind ik altijd een heel prijzige bedoening. Ik heb mijn ovulatietesten altijd van sensitest.nl. Nadat ik de eerste maand er een boel testen tegenaan had gegooid, wist ik de volgende maand waar mijn eisprong ongeveer moest zijn en kostte het al minder. Ik ben toen ook gaan temperaturen (zie de post van Wenser). Ik hield dat bij op fertilityfriend.com, dat  is gratis en als je het goed doet, geeft het programma zelf aan wanneer je een eisprong hebt gehad. Temperaturen is altijd achteraf. Ik gebruikte ovulatietesten om de periode te bepalen en temperaturen om achteraf te bevestigen dat de eisprong was geweest. Dit heb ik ongeveer 4 maanden volgehouden. Toen wist ik dat ik een eisprong heb en daarna ben ik ermee gestopt. Voor mij was het puur de bevestiging dat alles goed zat.

Als je dus wilt weten of je een eisprong hebt, kan je beter gaan temperaturen, als je de beste tijd wilt bepalen dan zijn ovulatietesten een oplossing en als je eraan twijfelt of je een eisprong hebt, dan zou ik eerst 2 of 3 maanden temperaturen en als je daarin niets ziet, dan zou ik naar de huisarts gaan. Het komt voor dat mensen geen eisprong hebben.

Nu gebruik ik helemaal niets meer (ik doe IUI dus alles wordt bepaald voor me) en als we geen IUI doen, dan gebruik ik ook niets, dan gok ik er maar op. Dat geeft een boel rust. Ik heb geen idee hoe lang je al bezig bent, maar de eerste 6 tot 8 maanden zou ik helemaal niet bezig zijn met temperaturen of ovulatietesten. Het kan nou eenmaal een tijdje duren en als het natuurlijk niet wil lukken dan heb je (hoe zuur ook) nog tijd zat om ze te kopen en om je er druk over te maken.

Succes!

Esk (ronde 24, IUI 3)

Hey meiden,

Bedankt voor de reacties..   Ik heb 2 verschillende testen gekocht die van het kruitvat en die van clearbleu.. Ik heb hier voor gekozen omdat ik vanmezelf weet dat ik dat temperaturen niet vol ga houden dus vandaar..

Ik denk dat ik er ook veelste veel mee bezig ben..   en ben ook veelste ongeduldig..
Toen wij hadden besloten om te stoppen met de pil eind januarie, was ik gelijk in ronde 1 zwanger en dat ging mis na 7 weken en een dag!   We zijn nu 3 rondes verder en nog steeds niks. ja meiden jullie zullen wel denken ach waar maak je, je druk om!!
Maar ben 29 april 36 jaar geworden dus heb het gevoel dat ik niet zoveel tijd meer heb.

Ik hoop dat, dat ei snel komt...

Groetjes mirjam

quote: mir_jam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-05-2009 19:38:56'));

Hey meiden,

Bedankt voor de reacties..   Ik heb 2 verschillende testen gekocht die van het kruitvat en die van clearbleu.. Ik heb hier voor gekozen omdat ik vanmezelf weet dat ik dat temperaturen niet vol ga houden dus vandaar..

Ik denk dat ik er ook veelste veel mee bezig ben..   en ben ook veelste ongeduldig..
Toen wij hadden besloten om te stoppen met de pil eind januarie, was ik gelijk in ronde 1 zwanger en dat ging mis na 7 weken en een dag!   We zijn nu 3 rondes verder en nog steeds niks. ja meiden jullie zullen wel denken ach waar maak je, je druk om!!
Maar ben 29 april 36 jaar geworden dus heb het gevoel dat ik niet zoveel tijd meer heb.

Ik hoop dat, dat ei snel komt...

Hallo,

Als je duidelijk Cervixslijm hebt dan heb je geen ovulatietesten niet nodig in die periode ben je namelijk vruchtbaar als je begint als je je "vochtige dagen hebt" en je vrijt dan om de dag dan lukt het vanzelf een keer!!

Ik had namelijk ook duiidelijk mijn vochtige dagen en heb daar gretig gebruik van gemaak.
Ben nu bijna 15 weken zwanger.

Liefs moi28

Groetjes mirjam

Terug
Bovenaan