Geen ei??

A

Anoniem

Guest
hallo

Ik had even een vraagje.
Dit is de tweede maand dat ik temperatuur
Vorige maand kon ik goed aan mijn temperatuur zien dat ik mijn ei op dag 17 had gehad. Toen was mijn temp voor mijn ei 36,8/36,9. op de dag van mijn ei 36,7 en de volgende dag en rest cyclus rond 37,2 dit tot na mijn menstruatie
de derde dag van mijn menstruatie was hij temp weer 36,8 en nu dus nog steeds zo rond 36,8/36,9.
Zit nu inmiddels al op dag 24 en dus nog steeds geen verhoging, heb ook geen ei gevoeld en voelde  hem vorige  maand precies op mijn uitgerekende dag.
Zit inmiddels in ronde 7 en heb een redelijke regelmatige cyclus van 31 - 33 dagen.

Kan het dat je dat je toch (op tijd)  ongi wordt ook als je geen ei hebt.
Dacht namelijk ronde 5 ook al dat ik geen ei had gehad en werd toen toch ongi  na 31 dagen. Daarom was ik ook gaan tempraturen om te kijken of mijn temp veranderd.

Groetjes Sonja

Beste Sonja, als het goed is heb je bij een 31-33 dagen cylus altijd een ei. Je hebt alleen geen ei als je cyclus korter is dan 21 dagen en langer dan 42 dagen. Dus als je niets mankeerd zou je gewoon een ei moeten hebben. Je voelt em natuurlijk niet altijd. Ik voel hem helemaal niet haha, ik doe alles op de gok.

groetjes lesy.

hallo

als je erg twijfelt dan moet je eens ovulatie testen kopen. die kan je gewoon in de winkel kopen maar dan zijn ze wel duur, goedkoper zijn ze via internet. sensitest of zo. en daarmee kan je precies zien wanneer je je ei hebt. dat geeft hij goed aan.
gewoon eens doen zou ik zeggen.

gr joke

Hoi Sonja,
sorry hoor, maar wat lesy zegt is dus echt niet waar!!
Ik ben er het levende bewijs van dat je een normale cyclus kunt hebben (bij mij was dat altijd zo'n 30dg) maar geen eisprong.
Dat nu je temp laag blijft zegt eigenlijk al genoeg...geen eisprong.
Ik heb maanden getempt en de ene maand wel een eisprong gehad (dus verhoging) en de andere maand geen eisprong. M'n temp bleef dan laag. Ik heb wel eens gehad dat de temp een dag wat hoger was, maar toen ik aan de huisarts vroeg of er dan een eisprong was geweest zei hij dat dat waarschijnlijk te maken kon hebben met een virusje dat je lichaam door de temp te verhoging bestrijd.
Ik ben deze maand een jaar in de medische molen, heb er inmiddels zo'n negen rondes clomid opzitten, dit middel zorgt ervoor dat je hersenen meer van het hormoon gaan aanmaken dat zorgt voor de groei van je eitje. Daarnaast spuit ik als het eitje groot genoeg is (dit wordt in 't z'huis gemeten via een inwendige echo) met pregnyl, waardoor het springen van het eitje geregeld wordt.
Deze cyclus heb ik voor het eerst een IUI-behandeling gehad, daarbij wordt 40 uur nadat ik met pregnyl heb gespoten sperma in de baarmoeder gespoten via een rietje (wel gewoon m 'n mans zaad)   Dit zou de kans op een zwangerschap kunnen verhogen. Bij mij is er verder niks gevonden, dan alleen dat ik geen regelmatige eisprong had, hopelijk is het dus deze maand raak. Volgende week woensdag mag ik testen!!
Hopelijk is het zo duidelijk, maar niet in paniek raken hoor, want volgende maand kun je zo maar wel weer een eisprong hebben...afwachten maar weer.
Succes!!
Moon

hoi

bedankt voor de reacties

zit net te tellen en ben zelfs al een ronde verder, zit nu dus in ronde 8 en had dus denk ik zelf ronde 1,2 (ontpillen?) en ronde 6 en deze ronde waarschijnlijk geen eisprong, ronde 3,4,5 en 7 had ik  deze dacht ik wel, voelde dan zo rond dag 17 pijn en steken in lies soms zelf de hele dag?

@ joke, ik heb een aantal maanden ( ronde  3,4  en 5)  ovu testen gebruikt en zag hier wel altijd duidelijk een donkere streep op dit meestal op dag 17/18 en dus ook flink geklust, tot nu toe zonder resultaat,
ronde 6 dus weer op goed geluk geklust en ronde 7 met tempraturen begonnen.

@ moon, ja ik heb ook soms een dag dat mijn temp 37,0 is maar omdat ik vorige maand echt een verhoging naar 37,2/37,3 had na mijn ei vind ik 37 dus ook nog gewoon laag
die verhoging kan dan ook gewoon liggen aan het later naar bed gaan of later tempraturen, ik had dit zondag, meet door de weeks altijd om 7 uur maar op zondag slaap ik uit en meet hem dan pas rond half 10 en is dan meestal een tiende hoger dan dat ik om 7 uur meet.

Ik ben nu dus ongeveer 8 maanden bezig en we hebben voor ons zelf voor genomen om pas volgend jaar zo rond maart/ april naar de huisarts te gaan
Ben ook nog niet in paniek hoor, het komt wanneer het komt.
we hebben geen haast, zou alleen heel erg leuk zijn als het uit zijn eigen komt, zonder mm.

groetjes sonja

als je geen eisprong hebt, kun je dan ook niet zwanger worden toch?

Liefs

hoi

nee, als je geen ei hebt kun je ook niet zwanger worden.

Hier nog geen duidelijk inzicht of ik nu een ei heb gehad.
Ben nu ook al een week overtijd, zit nu op dag 39 terwijl in normaal een cyclus heb van 31 dagen.
durf niet te testen omdat ik bang ben dat ie toch negatief gaat zijn.
wacht het nog even tot het weekend af, als ik dan nog niet ongi ben en negatief getest, weet ik het ook niet meer

ga ook voorlopig even niet meer tempraturen zo ben je er toch ook wel erg mee bezig, zeker als je toch geen verandering kan ontdekken.

groetjes sonja

Hoi sonja,

Ik zou ipv een oorthermometer gewoon rectaal meten. Een oorthermometer is minder betrouwbaar dan rectaal meten. Tenminste dat is mijn ervaring thuis bij me zelf en als ik de koorts op neem van mijn kindje. Ik heb thuis ook een oorthermometer, maar als je links en rechts meet, geeft ie bij beide iets anders aan, ook als je meerdere malen beide kanten nog een keer meet is het iedere keer anders qua wat ie aangeeft. Dat ik in mijn kraamperiode was, en ze in het ziekenhuis en thuis met een professionele oorthermometer gingen meten klopte het ook niet. Ik had vaak een meting die heel laag was, had ik bijna onderkoeld moeten zijn....dus ik vertrouw eerder gewoon op de oude manier het te meten, rectaal.

Liefs van Mamatje

Terug
Bovenaan