geen eigengemaakte voeding, wel potjes

Hoi hoi
Mijn dochtertje van 7 mnd eet sinds een maand hapjes (dit ivm haar koemelkallergie). Nu heb ik gemerkt dat ze de zelfgemaakte groente niet eet en de groente uit potjes wel. Met fruit maakt het geen verschil. M.i. komt dit omdat ik de groente niet zo glad krijg en er dus te veel stukjes in zitten. Heb het ook al geprobeerd met melk erdoor, maar ze blijft weigeren.
Ivm haar allergie mag ze (nog) bijna geen smaken uit de potjes van haar leeftijd, dus ben genoodzaakt om het zelf te maken. Maar dat is iedere keer spugen.

Herkent  iemand dit en zo ja heb je nog handige tips????????

Groetjes Sjannie
 
Hoi,
Hier zijn we ook laat begonnen met bijvoeden ivm koemelkallergie.

Maar ik heb juist gekozen om meteen zelf te maken omdat ik dan weet wat ze binnen krijgt en omdat je dan veelmeer varriatie hebt.

Hier was het juist omgedraaid ze luste geen slappen hap ze moest wat te knagen hebben.

Misschien kan je haar gewoon uit het vuistje laten eten dat ging hier veel beter. Gewoon een stuk aardappel, bloemkool, een boon of wat dan ook goed gekookt afgekoeld in het handje stoppen en laten kliederen.

succes
 
Hoi,

Met de Braun staafmixer (met toebehoren: zo'n bakje met mes erin) krijg je het eten net zo fijn als in de potjes. Bij de aardappels doe ik nog wel wat kookvocht, zodat het goed vloeibaar wordt. De eerste keer had ik dat niet gedaan, toen begon Madelief echt te kokhalzen. Sinds 3 weken zit ik met Madelief (17 december 2004) ook in de testfase. Bij haar is het op het ogenblik nog preventief, omdat wij (haar ouders) allebei behoorlijk allergisch zijn en wij (op advies van het consultatiebureau) geen risico willen lopen.

Succes!!!

Groeten,
Jose
 
Terug
Bovenaan