Geen eisprong ... clomid

Hoi meiden,

We zitten we officieel in de MM. Bij de gyn geweest voor de uitslag van alle onderzoeken. Test van hubbie was goed en mijn uitstrijkje en bloedtesten  ook niet abnormaal.  Alleen is er naar voren gekomen dat ik  geen of haast geen eisprong heb. En daardoor ook  een hele lange cyclus.  Als ik de reactie van mijn gyn mag geloven is dat iets wat goed behandeld zou zijn dus daar put ik hoop uit. We zijn inmiddels 17 mnd bezig voor onze eerste spruit en de gyn zegt dat het waarschijnlijk is dat ik in die hele periode maar  +/- 4x  een eisprong heb gehad (en wij maar klussen ... haha)
Ik heb Clomid voorgeschreven gekregen. Als het goed is zou ik nu ook een regelmatige cyclus moeten krijgen. De gyn raad aan om met ovu testen de eisprong in de gaten te houden.
Nou heb ik de bijsluiter gelezen van Clomid en daar wordt je ook niet vrolijk van, bovendien heb ik op het forum ook niet al te goede berichten gelezen. Kunnen jullie me wat meer vertellen? Heb je echt zoveel last van die hormonen en is het waar dat als je zwanger wordt je dan een grotere kans hebt op een meerling?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Liefs, Amber (een trouwe lezeres)

Hai Amber,
Wat jij hebt, heb ik precies hetzelfde. Ik ben twee maanden geleden begonnen met clomid (50mg). Heb daar nu ook mooi 2 x een eisprong mee gehad. Mijn cyclus duurt nu 31 dagen en was toen ik stopte met de pil dan weer 3 maanden, dan 4 enz.
Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen bijwerkingen ondervind van de clomid. Ik ben heel blij hoe het tot nu toe gaat eigenlijk. Sowieso is het natuurlijk maar de vraag op welke dosis je reageert. Hoe hoger de dosis, hoe meer bijwerkingen en des te groter de kans dat je baarmoederslijmvlies niet zo goed meer wordt. Maar met 50 mg. valt dat heel erg mee. Nou heb ik eens ergens gelezen dat 500 mg vitamine c de werking van clomid zou verbeteren. Dus ik neem heel veel fruit, en sapjes en af en toe (als dit niet lukt) een vitaminepil vit. c 500 mg time released van de hema.
Mocht je nog vragen hebben, schroom niet.
Succes enne, positief blijven, het valt best mee!!!

Hoi Amber,

Ik heb ook heel lang Clomid gebruikt en dan de laagste dosis, 50mg. In het begin had ik er vrijwel geen bijwerkingen van gelukkig, maar naarmate ik het langer gebruikte kreeg ik wel steeds ergere bijwerkingen. Nu, na een jaar iedere maand clomid, zijn we begonnen met IUI en gebruik ik andere medicijnen. Ik hoop dus voor je dat je lekker snel zwanger zult zijn, dan zal je hoogstwaarschijnlijk nog niet zo'n last hebben gehad van bijwerkingen. Heel veel succes!

Groetjes, Anke

Hoi Amber!
Het is net of ik mijn eigen verhaal lees! precies het zelfde.
Wij zijn nu met de derde ronde clomid bezig 150 mg (zit nu in de wachtweek,morgen bloed prikken). Denk dat je gewoon met 50 mg begint toch? Bij mij hadden de 50 mg en 100 mg geen effect maar dat is bij iedereen anders! Er zijn meiden die al super reageren met 50 mg en hier ook gewoon mee door kunnen. En dat van die bijwerkingen...tja. Ook dat is bij iedereen anders. Ik had bij de 50 mg en 100 wel bijwerkingen zoals opvliegers en slecht slapen en alleen bij de 150 had ik dat ik echt vlekken zag. Het is vervelend maar er is mee te leven hoor, en ach je weet waar je het voor doet toch??? Ook af en toe zal je humeur schommelen maar dat is dan weer meer lastig voor je omgeving dan voor je zelf hahahah.  Maak je daar maar niet te druk om en raak niet in de stress als je negatief leest over clomid want er zijn ook genoeg meiden waar het positief bij heeft gewerkt! Anders schreven ze het niet zo veel voor.
En over die meerling, ja die kans is groter omdat je eisprong gestimuleerd wordt.

Nou heel veel succes meid en ik hoop snel positief bericht van je te horen!

xxx Niekje

He meiden,
Kletskoppie, poe, dat lijkt me wel lang een jaar clomid slikken. Vervelend. Zeker omdat je zoveel last kreeg van bijwerkingen. Ik hoop dat het met de iui wel gaat lukken voor jullie!
Niekje, nu gaat het dus goed met de 150 mg? Hebben jullie ook pcos? Dat heeft de arts mij verteld. Maar ik heb verder geen kenmerken hiervan. Ik vind het maar vreemd. Het lijkt ook wel of zoveel vrouwen hier last van hebben he? Geen eisprong, of heeeeel onregelmatig. Ik heb heel veel kleine eiblaasjes. Ze kunnen het niet van elkaar winnen en daarom rijpt er niet netjes iedere maand 1. Dat heeft de gyn. mij uitgelegd.
Nou, succes allemaal!

he eef!
ja ik heb net als jij pcos en ook veel kleine eiblaasjes. Ik had nu deze maand met 150 mg 1 ei!! Hij is gesprongen en mag morgen progestron prikken. Eigenlijk had de gyn en ik ook niet meer verwacht dat ik er op zou reageren omdat ik op de 50 en 100 echt helemaal niet reageerde maar toch tot onze verbazing op dag 19 een eisprong!! Nu afwachten of het een goeie was, we hebben iig ons (klus)huiswerk goed gedaan dus daar zal het niet aan liggen :)

Nou veel succes allemaal!!

xxx

Hoi Eefje,

Nee ik heb geen PCOS. Ik wilde 3 jaar geleden graag zwanger worden, maar had hele lange cycli en geen eisprong (maar dus geen pcos, gek eigenlijk), dus daarom kreeg ik Clomid voorgeschreven. Ik was meteen de eerste ronde zwanger!!! Geweldig was dat, zo makkelijk ineens, terwijl ik daarvoor al een poos aan het proberen was. Maar helaas is ons kindje toen met 9 weken gestopt met groeien, ik kreeg een currettage na een paar weken omdat het niet vanzelf af kwam. Na mijn miskraam werd ik keurig 4 weken later ongesteld en toen ben ik meteen weer begonnen met de clomid en de tweede ronde weer zwanger! Helaas ging ook dit weer mis, maar dan een stuk eerder dan de eerste keer. En twee weken later werd ik ziek, ik had lymfeklierkanker..... Daar ging het hele zwanger-verhaal, dat was ineens allemaal niet meer belangrijk en zou misschien nooit meer in beeld komen! Ik heb heel hard moeten vechten maar ik ben er inmiddels weer aardig bovenop en mijn kinderwens is er niet minder op geworden. Vorig jaar april zijn we er weer voor gegaan, met clomid weer, en ik had wel iedere keer een eisprong, maar helaas nog steeds niet zwanger. Ze weten ook niet precies wat er aan de hand kan zijn, maar met al die chemokuren en bestraling is het niet zo gek dat er wel IETS aan de hand is. Wisten we maar wat dan! De laatste 4 maanden dat ik clomid heb gebruikt hebben we ook iedere maand een follikelmeting gehad en op het juiste moment een pregnyl-shot. Helaas mocht ook dat niet baten en zijn we nu met IUI begonnen. Ik heb deze eerste ronde 75 IE Menopur gespoten, maar daar rijpte helaas maar 1 eitje mee (hoewel dat beter is als niets, maar de bedoeling was 2 of 3 eitjes). Dinsdag heb ik de inseminatie gehad en nu is het maar afwachten.... Heel spannend! Alles leek helemaal optimaal te zijn, een heel mooi eitje, een goede score van mijn man (12,3 milj. na bewerking!!!) en op precies het goede moment de inseminatie. Maar dat geeft geen garanties helaas. Of het ooit nog voor ons is weggelegd na alles wat we hebben meegemaakt weet ik niet, maar ik ga er in ieder geval wel alles voor doen!
Jullie ook heel veel succes en sterkte met alle spanning en gedoe!

Liefs, Anke

Pffff Anke, wat een heftig verhaal!!! Jee, jij hebt al wat voor je kiezen gekregen. Ik zal voor je duimen!!!!!!!
Niekje, dus jij zit ook in een spannende tijd. Ik moet dinsdag ongesteld worden. Maar ja, ik hoop natuurlijk van niet he?! We zullen zien!
Succes allemaal!!!!!

Terug
Bovenaan