geen eisprong cyclus langer dan 6 weken??

Hee meiden,

Las  dat als vrouwen een cyclus van 6 weken of langer hebben, dat er dan waarschijnlijk geen eisprong plaatsvind. Is dat echt waar?? Ik bedoel, ooit word je weer ongesteld, dan moet er toch eerst een eisprong plaatsvinden?? Of ben ik nu heel dom bezig?? Schok hier een beetje van, zit nu ook op 6 weken namelijk....Dus zwanger worden gaat deze ronde dus ook niet meer op?? Snap er niets van!!

xx meike, cyclus van 35, 35 en ??

Hoi Meike,

Het lijkt me een beetje raar verhaal? Mijn cyclus is ook 36 dgn (ronde 1, ronde 2 tot nu toe 30 dgn) en op babybrabbel.org kan je gewoon ook met een cyclus van 36 dgn je eisprong uitrekenen.
Maar ben ook benieuwd naar de andere reacties!

Liefs Muizeke

Hoi Muzieke,

Als je 36 dagen hebt, dan is dan 5 weken toch? Vanaf 42 dagen (6x7) dan begreep ik dat een eisprong waarschijnlijk niet meer plaatsvind. 36 dagen is een prima cyclus hoor! Volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken hoor! En ik weet ook niet of het zo is, las het op het internet. Je leest wel meer dingen waarvan ik schrik, dat googlen is niet altijd goed voor iemand gemoedsrust kan ik je zeggen! Ik hoop ook dat er meer meiden zijn die hier wat over weten!?

Liefs Meike

Hoi Meike,

Ik heb zelf een cyclus van meer dan 50 dagen (ruim 7 weken dus). Hoop toch niet dat ik geen eisprong heb!! Daar zou ik wel heel verdrietig van worden...
Heb vanmorgen de dokter gebeld en  verteld van mijn lange cyclus. Hij vond het inderdaad wel heel erg lang en heeft me gezegd nog 2 á 3 cycli af te wachten. Als het dan nog zo lang is moet ik bij hem langskomen voor een onderzoek...

Groetjes 10e

Wil helemaal geen paniek in de tent brengen hoor! Maar dit is wat ik gelezen heb:

Een cycluslengte van 21 tot 35 dagen wordt als normaal beschouwd. Vrouwen die regelmatig, om de drie tot vijf weken menstrueren, hebben vrijwel altijd een eisprong. Vrouwen met een cyclus korter dan 3 weken of langer dan 5 à 6 weken, worden moeilijker zwanger. Dat geldt zeker voor vrouwen bij wie de menstruaties langer wegblijven dan 6 weken.

Je berekent de duur van de cyclus door te rekenen van de eerste dag van de menstruatie tot de eerste dag van de volgende menstruatie. Het moment dat de menstruatie ophoudt, is voor de lengte van de cyclus niet van belang!

Duurt de tussenpoos tussen de menstruaties langer dan zes weken maar korter dan zes maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die weinig menstrueren. Deze vrouwen hebben soms een eisprong, maar meestal niet. Hoe langer de tussenpoos, hoe kleiner de kans dat er een eisprong optreedt.
Duren de tussenpozen langer dan 6 maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die niet menstrueren. In het laatste geval treedt er bijna nooit een eisprong op.

Duurt je cyclus korter dan drie of langer dan zes weken, ga dan in een vroeg stadium naar de huisarts als je zwanger wilt worden. De kans is groot dat je geen eisprong hebt.

Ik weet dat dit in het algemeen kan gelden.

Er zijn echter altijd uitzonderingen. Ik ben daarom oa gaan tempen.

Ik heb namelijk al 3 miskramen gehad voor mijn eerste en ik heb last van missed abortions zoals dat heet.

Dat betekent dat ik wel zwanger raak, maar het in een heel vroeg stadium al misgaat.
Echter, mijn lichaam pakt dat signaal niet of veel te laat op. Ik word daardoor ook heel laat soms ongesteld, maar heb dan wel degelijk een eisprong gehad.
Testen lossen niets op, want die zijn dan meestal negatief.

Temperaturen heeft mij daarom inzicht gegeven, zodat ik weet wanneer ik ongeveer een eisprong heb.
Die kan dus wel bij mij varieeren (vorige maand dus pas op dag 30, terwijl ik meestal rond dag 20e heb....dacht ik dan althans,..).

Uitzondering dan dus....

gr mama van MD

Ik weet dat dit in het algemeen kan gelden.

Er zijn echter altijd uitzonderingen. Ik ben daarom oa gaan tempen.

Ik heb namelijk al 3 miskramen gehad voor mijn eerste en ik heb last van missed abortions zoals dat heet.

Dat betekent dat ik wel zwanger raak, maar het in een heel vroeg stadium al misgaat.
Echter, mijn lichaam pakt dat signaal niet of veel te laat op. Ik word daardoor ook heel laat soms ongesteld, maar heb dan wel degelijk een eisprong gehad.
Testen lossen niets op, want die zijn dan meestal negatief.

Temperaturen heeft mij daarom inzicht gegeven, zodat ik weet wanneer ik ongeveer een eisprong heb.
Die kan dus wel bij mij varieeren (vorige maand dus pas op dag 30, terwijl ik meestal rond dag 20e heb....dacht ik dan althans,..).

Uitzondering dan dus....

gr mama van MD

Terug
Bovenaan