Geen eisprong maand van HSG?

Hoi !

Na 1,5 jaar een onvervulde kinderwens heb ik op dag 10 van mijn huidige cyclus een HSG gehad. Met de bedoeling dat de 'olie' een verhoogde kans geeft op spontane zwangerschap.

Op dag 13/14 heb ik altijd mijn eisprong. Ik gebruik ovulatietesten en zie dan rond dag 12/13 een duidelijke piek. Nu had ik op dag 13 nog maar een licht streepje met de verwachting dat ze nog op zouden lopen. Maar ze worden juist lichter.

Nu kan het zo zijn dat mijn eisprong te vroeg al is geweest (1 dag na HSG?) of dat ik geen eisprong heb. Ik heb dit eigenlijk nooit eerder gehad. Herkennen meer vrouwen dit in de cyclus van de HSG? Dus ineens een te vroege of geen eisprong? Ik baal als een stekker want nu weer 'een verloren maand'

Veel liefs!!
 
Was je test op dag 12 wel positief? Dan heb je waarschijnlijk gewoon net iets eerder je ovulatie gehad.
Maar als je nog geen positieve test hebt gehad kan het goed zijn dat die nog moet gaan komen. Mijn cyclus bij de HSG was ook een paar dagen langer, en ik merk vaker zo'n effect als ik pijnstillers gebruik (wat ik vooraf als advies gekregen had, en daarna gedaan heb omdat het bij mij nog tot mijn volgende menstruatie erg pijnlijk bleef - maar bij mij was de uitslag ook dat 1 eileider helemaal dicht zat en verwijderd moest worden. Maar ook cycli rond bijvoorbeeld het trekken van verstandskiezen duurden bij mij langer en toen heb ik ook wel de nodige pijnstillers gebruikt).  

Ook als deze ronde verloren is kan de HSG trouwens nog steeds helpen, ze zeggen dat het 3 tot 6 maanden een verhoogde vruchtbaarheid kan veroorzaken. Hopelijk vind je binnen een paar dagen nog een eisprong en heb je snel een positieve zwangerschapstest in handen! 
 
Thanks voor je reactie @elsiejoy , nee heb helemaal geen positieve test gehad. Dag 13/14 lichte streep en vandaag (dag 16) zelfs ook niet meer te zien. Test voor de zekerheid nog even verder, maar verwacht het niet meer
 
Terug
Bovenaan