Geen eisprong?

<p>Kan het dat je soms geen eisprong hebt? En zo ja word je dan wel ongesteld? </p><p>Om mijn cyclus alvast in kaart te brengen doe ik van dag 10 tm 16 een ovulatietest. De vorige twee maanden zag ik een duidelijke opbouw richting de LH-piek en dan weer een snelle afname. Verder voelde ik op de dag van de eisprong steken in mijn zij en was er verandering van cervixslijm. <br /><br /></p><p>Echter deze maand blijft vanaf dag 10 tm 14 de ovulatietest erg licht. Niet overdreven veel gedronken en twee uur niet geplast van te voren, het zelfde als de vorige keren. Verder blijft het cervixslijm waterig en doorzichtig. <br /><br /></p><p>Mijn cyclus is altijd heel regelmatig, meestal 27 en heel soms 28 dagen. </p>

Zoals hierboven al gezegd: zonder eisprong geen menstruatie (behalve dan als je aan de pil bent, maar dat is eigenlijk geen échte menstruatie). Als je zeker weet dat je je eisprong niet gemist hebt met je testen, kun je dus logischerwijs concluderen dat hij deze cyclus wat later plaatsvindt dan anders. In dat geval schuift je menstruatie meestal mee op.

Oke haha beetje domme vraag dan ?‍♀️ Dacht dat het baarmoederslijmvlies was wat losliet als er geen innesteling had plaatsgevonden, wat me ook logisch leek als er geen eisprong zou zijn. Misschien moet ik nog maar even een biologielesje nemen dan ?
Thnx iig, dan moet ik misschien wachten of toch vaker op een dag testen. 

Kan natuurlijk zijn dat je eisprong wat later komt. Ik zit nu ook op dag 14 en verwacht mijn eisprong op dag 17 ongeveer. Ik gebruik ook ovulatietesten (sinds dag 11) en zijn tot nu toe nog negatief. 

Terug
Bovenaan